Servicebyggnader

Vad göra med gamla ladugårdar?

6 inlägg 4908 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad göra med gamla ladugårdar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild

Re: Vad göra med gamla ladugårdar?

hlb  
#359872 Har en typisk 50-tals ladugård med för lågt i tak och för små dörrar för maskinuppställning i djurdelen. Har gjort om den till en rejäl snickarboa, med bräder och plankor av olika dimensioner och träslag. En stor Gjerdesåg och diverse mindre snickarmaskiner. Någon byggtork så man kan måla på vintern. Barnbarnen älskar att gå till snickarboa med farfar och bara göra något vad som helst. Biltemas "träskruv utomhus" finns också i alla storlekar och naturligtvis skruvdragare som ungarna kan hantera. Senast blev det en prärievagn med välvt tak att ha efter den lilla kinesfyrhjulingen.

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med gamla ladugårdar?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360096 Eller bygga en järnväg:
http://www.nyteknik.se/teknikhistoria/a ... 953645.ece

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med gamla ladugårdar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#360504 Här är ännu ett exempel http://atlplay.nu/serier/nytt-liv-i-lad ... umlalyckan
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad göra med gamla ladugårdar?

TheJo  
#360545 Riktigt intressanta klipp! Roligt när det går bra för folk som vågar.
Precis som hon med fik/butik så tror jag det är helt rätt tid att satsa. Nu när det börjar bli populärt med närproducerat osv. så är det viktigt smida medan järnet är varmt.
En på landet som har inredningsbutik som det gått riktigt bra för. Nu har de tyvärr flyttat från landet in till närmaste orten.

Ska bli kul att se vad det sista avsnittet innehåller.

Avatar Fallback

Re: Vad göra med gamla ladugårdar?

donky-kong  
#367221 Ett sågverk modell äldre skulle väl passa fint i en ladugård med rätt längd?

Där finns plats för både lager, torkning och sortering.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).