Motorsåg och handhållet

Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

21 inlägg 7585 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sv: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

JensSkoog  
#360094
agrotron skrev:Jodå strandklingor har jag ett gäng av. Både 200 och 225 till röjsågarna super nöjd med dom klingorna. Men vill ta reda på mycket nu. Är ju fin flisved så att säga. Sen ser det lite snyggare ut i skogen med bara lite ris istället för hela klenstammar. Drömmen är ju en PC925 flistugg så slipper man kvista. Då behöver man bara dra ihop ris och klenvirket och köra hem det på hög:D

agrotron skrev:[
Då får det bli en stihl MS193 med 1.3 svärd 12" :D

Ja, till klenvirket är MS193 toppers. Du märker ju nästan inte att du bär den med dig. Du tänker nog som jag när du tar klenstammar till flisved - vi har väl lite Smålänning i oss :lol: Trevligt att det blir snyggt i skogen ochså :grin: Bara akta dig när du använder den lätta sågen att du holler på tekniken. Eftersom den är så lätt, får jag konsentrera mig om att använda rätt teknik i kvistningen :wink:
Du kan ju titta lite här: Stihl ms 201 M-tronic (s. 9)
Du får ge lite recension när du körd den några dagar!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sv: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

agrotron  
#360110
JensSkoog skrev:
agrotron skrev:Jodå strandklingor har jag ett gäng av. Både 200 och 225 till röjsågarna super nöjd med dom klingorna. Men vill ta reda på mycket nu. Är ju fin flisved så att säga. Sen ser det lite snyggare ut i skogen med bara lite ris istället för hela klenstammar. Drömmen är ju en PC925 flistugg så slipper man kvista. Då behöver man bara dra ihop ris och klenvirket och köra hem det på hög:D

agrotron skrev:[
Då får det bli en stihl MS193 med 1.3 svärd 12" :D

Ja, till klenvirket är MS193 toppers. Du märker ju nästan inte att du bär den med dig. Du tänker nog som jag när du tar klenstammar till flisved - vi har väl lite Smålänning i oss :lol: Trevligt att det blir snyggt i skogen ochså :grin: Bara akta dig när du använder den lätta sågen att du holler på tekniken. Eftersom den är så lätt, får jag konsentrera mig om att använda rätt teknik i kvistningen :wink:
Du kan ju titta lite här: Stihl ms 201 M-tronic (s. 9)
Du får ge lite recension när du körd den några dagar!


Haha ja farfar var just från småland ;) men jag tycker det är lite slöseri med energin å låta det ligga kvar. Så länge jag orkar så tar jag hem sånt. Men vissa ställen får det ligga kvar då jag tycker det gör nytta för marken/jorden. Så lite smålänning är det nog. Sen får man ju en anledning att köpa en till ny såg. Försöker få sambon på samma spår med en ny smidig såg hehe

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sv: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

JensSkoog  
#360118
agrotron skrev:Haha ja farfar var just från småland ;) men jag tycker det är lite slöseri med energin å låta det ligga kvar. Så länge jag orkar så tar jag hem sånt. Men vissa ställen får det ligga kvar då jag tycker det gör nytta för marken/jorden. Så lite smålänning är det nog. Sen får man ju en anledning att köpa en till ny såg. Försöker få sambon på samma spår med en ny smidig såg hehe

Nu känner jag några Smålänningar, och dom är så långt från snåla som det går att vara, men det hänger väl med dom från gammla dar, då man fick spara på allt som kunne holla tilvaron i gång.
MS193 är ochså en perfekt damsåg. Lätt och smidig och passelig arg. Har bjudit damorna på MS171, MS181 och MS200. 171 och 181 blev lite klumpiga och 200 blev lite för arg för ovana armar, så MS193 är perfekt.
EDIT: Får korrigera mig själv. Det är förgängaren till MS193 jag har, MS192, men det är mycket lika sågar men MS193 är lite argare och smidigare kändes det om när jag provade den.

Avatar Fallback

Re: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

agrotron  
#360150 Tyvärr var alla tänkbara åf stängda idag hur som :( Får väl beställa en på nätet vilket jag inte tycker är det bästa men men. Ett undantag får man väl göra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

mrvimek  
#360153 Åkes motor i Delsbo annars XYZ i Hudiksvall :)

Avatar Fallback

Re: Sv: Återförsäljare i bollnäs motorsåg?

mikael eriksson  
#360184
mrvimek skrev:Åkes motor i Delsbo annars XYZ i Hudiksvall :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).