Avverkning (slutavverkning)

American (V)loggers (video)

33 inlägg 14247 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

Blivande snickare  
#359870
Mangan skrev:Okej, kanske man kan lägga med en sekvens där sågen nyper vid kvistning, så det blir lite action när man stänger av den går över stammen och lugnt böjer kvisten så att sågen lossnar. :)

Du menar när sågen nyper mitt i dagens viktigaste kap å du springer över stammen, snubblar, river sönder byxorna å får ett "livshotande" sår under ögat å måste åka helikopter ut ur skogen medan kompisarna blir kvar å talar om hur lycklig du är som överlevde? :mrgreen:

Skämt åsido, gillar din idé! :smile:

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

JensSkoog  
#359880
Mangan skrev:Man borde klippa ihop 3-4 minuter med "Real Nordin Axmen", med lite lugn, säker och välplanerad manuellhuggning, avslutat med 30 sek trevligt snack vid brasan medan man sköter om sågen.

Precis så som det skall vara om man skall orka en dag, och komma hem helskinnad.

Okej, kanske man kan lägga med en sekvens där sågen nyper vid kvistning, så det blir lite action när man stänger av den går över stammen och lugnt böjer kvisten så att sågen lossnar. :)

Visste inte att du är författare av Fantasy and Science Fiction, Mangan. Ge oss mera "firesidefiction", snälla du :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

Hema  
#360130 Angående första klippet, så fällde de iaf det i en nivå för att enkelt kunna kvista utan att riskera göra kedjan än slöare... :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).