Avverkning (slutavverkning)

American (V)loggers (video)

33 inlägg 14251 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359401
stektlök skrev:Är det bara jag som tycker att alla program ser ungefär likadana ut. Om dom sågar träd, vaskar guld, fiskar krabbor elle vad det än är. Gap å skrän å tjat och oj oj oj va maskiner går sönder å nära döden upplevelser. Å så tv redigeringen då man börjar med att se om hälften av klippen man såg innan reklampausen. :( så jävla trött på skiten !


Din analys känns hel riktig....

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Hammaren  
#359453 För att inte prata om ice road truckers...... Dom håller på att dö i varje avsnitt, det gick ju en bil genom isen för 25år sedan.
fyfasiken vad trökut!

Avatar Fallback

Re: Sv: American (V)loggers (video)

Blivande snickare  
#359454
stektlök skrev:Är det bara jag som tycker att alla program ser ungefär likadana ut. Om dom sågar träd, vaskar guld, fiskar krabbor elle vad det än är. Gap å skrän å tjat och oj oj oj va maskiner går sönder å nära döden upplevelser. Å så tv redigeringen då man börjar med att se om hälften av klippen man såg innan reklampausen. :( så jävla trött på skiten !

Precis!
Om man ändå skulle få 1€ per gång man får höra "We're lucky to be alive!" :lol:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359458 Nä det blir väl inte någon Oscars för bästa manus. :mrgreen:

Men det som när man var barn och det något otäckt. -Det är bara på film.

Nä, slötitta någon gång kan gå.

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

jannee  
#359474 Ni kan ju alltid titta på, Bonde söker hushållerska 😈 Lika töntigt som American loggers.

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

JPW  
#359574 Håller med, har lessnat på tramset trots att det är intressant att se hur det ser ut där borta. Mest less på 1) Det allra mesta som sägs är inte sant, 2) Ingen kan fila en såg ens i närheten vass trots att det väl ändå är helt grundläggande? 3) Folk som verkligen livnär sig så där kan inte vara så inkompetenta.

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

loppan  
#359680 Denna familjen är i samma gengre av snacksaliga amerikaner,dock lite roligare.
Detta har absolut inget med skog att göra,bara några tokskallar som vill ha många veiws.


Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

ananders  
#359689
jannee skrev:Bättre med denna snutt i stället för jänkarnas töntfilmer

Dessutom en RIKTIG såg, som bet lite :mrgreen:


Det där klippet hade jag förträngt, blev lite paff när jag klickade på länken och såg mig själv :oops: .

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Fredrik Reuter  
#359692 Hehe, jag håller med. Nästan så man undrar om deras upplägg är antingen riktigt bra genomtänkt och att vi ska se det komiska i fejkade näradöden-upplevelser, en egen genre typ. Eller också är det så illa att de tror att detta är trovärdigt...

   TS
Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

ananders  
#359693 Här är en svensk (V)logger.


Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

isteskog  
#359700 Usch! Och inte var han rädd för hackspicken heller .... träskallen :shock:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

JensSkoog  
#359789
ananders skrev:Här är en svensk (V)logger.


Han säger att det är instruktionsvideo :wink: Är det instruktions i hur man kommer till en tidig död :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359823
ananders skrev:Här är en svensk (V)logger.


Nästan. Han hade i alla fall en bättre filad kedja än amerikanerna :shock:

Användarvisningsbild

Re: American (V)loggers (video)

Mats_Orberga  
#359865 Fiffigt att kapa virket till vedlängder redan i skogen. Då kan han ju köra hem det med en skottkärra. Då blir i alla fall inte transporten också en säkerhetsrisk.

Avatar Fallback

Re: American (V)loggers (video)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359867 Man borde klippa ihop 3-4 minuter med "Real Nordin Axmen", med lite lugn, säker och välplanerad manuellhuggning, avslutat med 30 sek trevligt snack vid brasan medan man sköter om sågen.

Precis så som det skall vara om man skall orka en dag, och komma hem helskinnad.

Okej, kanske man kan lägga med en sekvens där sågen nyper vid kvistning, så det blir lite action när man stänger av den går över stammen och lugnt böjer kvisten så att sågen lossnar. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).