Bioenergi

Pris ved

11 inlägg 8081 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pris ved

sakkis10  
#359013 Hej, vad får man för kapad+kluven ved? Björk respektive Tall och Gran?



   TS
Avatar Fallback

Re: Pris ved

Simon.M  
#359015 Jag tar 450-500 kr kubiken för björk och 40kr för 40 litersäckar med björk säljer enbart björk allt annat eldar jag själv [emoji3][emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Pris ved

sakkis10  
#359022 ok, är det ingen som vill köpa annat än björk eller är det bara inte lönsamt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris ved

Simon.M  
#359031 Är mest efterfrågan på björk o ger ju bättre betalt tror blandved ligger på runt 300-350kr här omkring som jag set annonser på

Avatar Fallback

Re: Pris ved

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#359050
Simon.M skrev:Jag tar 450-500 kr kubiken för björk


Storsäck? Travad? Stjälpt? Fast?

Användarvisningsbild

Re: Pris ved

herjman  
#359052 Glöm allt under 500:- /m3 för stjälpt björk. Ni måste sluta ge bort ved!

Säljer själv torr björk för 550:- och skulle kunna sälja tre gånger så mycket som jag gör om jag hade tid.
Ha bara lite is i magen när det ibland tar några dagar innan telefon ringer.

Och tumma ALDRIG på kvaliten för det kvittar om ni tar 400:- om veden är möglig, för grov eller klyvd direkt på gräsmatta och kunden får 100L jord/kubik, dom kunderna ser du aldrig igen.

Användarvisningsbild

Re: Pris ved

sakkis10  
#359061 ok, men hur länge ska veden stå och torka innan den kan säljas om man har ett oisolerat förråd med två portar på varje sida?
Vad är bäst för typ av förråd för att det ska torkas effektivast? Tänker på typ storsäck, småsäck (40l) på pall och vedsäckar som man lastar direkt på pall och bara är ett nät runt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris ved

Blivande snickare  
#359076 Ute under plåtar är både billigast å effektivast.
Sommartid (april-augusti)utan plåt.

Användarvisningsbild

Re: Pris ved

herjman  
#359268 Precis, fast jag skulle säga att torktiden är mars-juli sen kommer fukten och om du kör på pall måste du ha hårdlagt under för att inte dra fukt upp i vedsäcken underifrån eller ställa pallarna på tex liggande telefonstolpar.
Klyv inte ved i stora högar, det möglar i mitten.

Och återigen, börja inte sälja billigt, det blir väldigt svårt att förklara varför du plötsligt höjer 100:-

Avatar Fallback

Pris ved

Simon.M  
#359282
Mangan skrev:
Simon.M skrev:Jag tar 450-500 kr kubiken för björk


Storsäck? Travad? Stjälpt? Fast?
är i 1kubiks säckar stjälpt

Användarvisningsbild

Re: Pris ved

sakkis10  
#359297 japp men man kan väl torka den i storsäckar utan att den möglar?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).