Motorsåg och handhållet

Prisspridning nya röj- och motorsågar

28 inlägg 11083 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

Hema  
#357459 Hylte Jakt & Lantman pressar vidare..
550XPG 6.595:-
550XPGT 6.795:-
560XPG 6.650:- frakt ingår
http://www.blocket.se/hyltelantman?ca=20
Så nog börjar man undra om det kanske är något nytt på G, men samtidigt så har väl inte sågarna funnits allt för länge på marknaden, så det skulle vara tal om något nytt? Eller så är det kanske så enkelt att de kanske vill rensa bort den vita plasten på marknaden.. :lol: :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

axwell  
#357502
Hema skrev:550XPG 6.595:-
550XPGT 6.795:-
560XPG 6.650:- frakt ingår
http://www.blocket.se/hyltelantman?ca=20
Så nog börjar man undra om det kanske är något nytt på G, men samtidigt så har väl inte sågarna funnits allt för länge på marknaden, så det skulle vara tal om något nytt? Eller så är det kanske så enkelt att de kanske vill rensa bort den vita plasten på marknaden.. :lol: :lol:


Direkt under ditt inlägg låg nu "maskinklippet", där har dom 550XP (inte XPG) för 6695 med samma villkor, ordinarie 8500kr.
Hyltesågen 550XPG har ett utgångspris på 9300 kr, dvs en 800 kr dyrare modell.
Luftsiffror eller utgående modeller :?:

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

Hema  
#357523 Har för mig att handtagsvärme kostar ca 800:- extra.

Användarvisningsbild

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

anersimyra  
#357532
Hugin skrev:
Skogsmänniska skrev:
Mange skrev:Om man köper såg över internet... Är den leverans servad då?


Ursäkta, men vad innebär leveransservad?


Instämmer i frågan: Vilka åtgärder konkret ingår i en leveransservice? Levererar inte tillverkaren produkter som är färdiga att tas i bruk omedelbart?
Jag har vid två tillfällen varit med vid " leveransservice " när jag köpt såg. " servicen " innebar att sågen startades och varvades upp under ca 10 sekunder.. :grin:

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

axwell  
#357535
axwell skrev:Hyltesågen 550XPG har ett utgångspris på 9300 kr, dvs en 800 kr dyrare modell.


Hema skrev:ar för mig att handtagsvärme kostar ca 800:- extra.


Där är vi helt eniga, försökte belysa det.
Hyltes 6595 kr är riktigt bra.

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

Hema  
#357562 Jag som är lite trög. :)

Men jag kan se ett problem med att ha såhär låga priser en längre tid ur ett företagsöerspektiv. Kunden vänjer sig vid en ny prissättning och kommer ha svårt att acceptera "ordinarie pris" om de återkommer.

Användarvisningsbild

Prisspridning nya röj- och motorsågar

traktorz  
#357649 Då byter tillverkaren modellbeteckningar och börjar på ny kula.

Först säljer man till "early adopters" till uppblåst introduktionspris med bra marginaler, sen täcker man in "tier 1", "tier 2", samt "tier 3" av kundkategorier med olika tjockt läder (dvs plånbok).

Just nu verkar det som om man vill nå "Tier 2" kunder med sina volymprodukter 550XP(G) & 560XP(G).

Dessutom ger de återkommande stormfällningarna, att tillverkarna opportunistiskt får tillfällen till att lansera kampanjer.

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

axwell  
#358222
axwell skrev:Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar
av axwell » tis 15 dec 2015, 10:32

Hema skrev:
550XPG 6.595:-
550XPGT 6.795:-
560XPG 6.650:- frakt ingår
http://www.blocket.se/hyltelantman?ca=20
Så nog börjar man undra om det kanske är något nytt på G, men samtidigt så har väl inte sågarna funnits allt för länge på marknaden, så det skulle vara tal om något nytt? Eller så är det kanske så enkelt att de kanske vill rensa bort den vita plasten på marknaden.. :lol: :lol:



Direkt under ditt inlägg låg nu "maskinklippet", där har dom 550XP (inte XPG) för 6695 med samma villkor, ordinarie 8500kr.
Hyltesågen 550XPG har ett utgångspris på 9300 kr, dvs en 800 kr dyrare modell.
Luftsiffror eller utgående modeller :?:


Kollade först idag vad Maskinklippet har för pris på Husq. 550XPG, det skiljer bara 200 kr till Hyltes fördel.
http://www.maskinklippet.se/motorsagar/ ... rna-550xpg

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

jannee  
#358250 Husqvarna 550XP komplett med 18 tums svärd o kedja, 5200 kronor

Visserligen får du beställa den på Ebay men å andra sidan får du den hemskickad.

Därav kan man lite förstå vilka avanser det verkligen finns.

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358279 Maskinklippet.se tar 5360:-, inklusive frakt. För du räknade väl exklusive moms?

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

jannee  
#358282 Jag har aldrig köpt prylar på Ebay, vet inte vad som tillkommer. Grabben har skickat efter olika prylar och det har INTE tillkommit något, kanske värt att kolla upp.

Avatar Fallback

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358288 Köper du från USA tillkommer moms, men det spelar ju ingen roll. Kan även tillkomma tull.

Men det jag menade är att priset från USA skall jämföras med pris exklusive moms från Sverige.

Användarvisningsbild

Re: Prisspridning nya röj- och motorsågar

traktorz  
#358345 Dollarns växlingskurs har väl ökat med närmare 20% på ett par år. Knappast lönsamt att då handla "over there", speciellt då flertalet modeller ur fabrikanternas sortiment nu säljs till bra kampanjpriser.
Fast det ska ju sägas, vi har ju förstås en fri marknad.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).