Öppna kategorin

En talande tråd!

10 inlägg 3788 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En talande tråd!

Fredrik Reuter  
#357872 Hej den här tråden eller snarare texten i det här inlägget har jag pratat in via googles tangentbord i android telefon jag vill testa den här metoden eftersom jag tycker att det är krångligt att trycka på skärmen och skriva ett längre inlägg det verkar fungera riktigt bra jag vet inte riktigt än hur man lägger till punkt utropstecken och så vidare men det kanske inte spelar så stor roll för orden hittar tangentbordet med en gång ändå jag kommer lämna den här texten helt oredigerad så får vi se hur bra det här fungerar jag kan i alla fall säga att det här är den snabbaste tråden tråden jag någonsin har skrivit jag kommer lägga in länk till den här appen om det är fler som skulle vilja prova vi hörs vidare ha det bäst hälsningar fredrik



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

Kse  
#357879 Hej. Jag får väl kontra och skriva ett meddelande med iPhones inbyggda funktionen. Jag använder ofta funktionen när jag skriver SMS, och jag har märkt att man talar lite övertydligt och därför känns även texten lite uppstoppad att läsa. Sedan gäller dig att tala tydligt annars blir det lätt att upp stolpad blir uppstoppad. :-) Tillsammans med Siri är funktionen klockren speciellt om man kör bil, det räcker med en knapptryckning för att skriva och skicka iväg ett meddelande.

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

JensSkoog  
#357893
Fredrik Reuter skrev:Hej den här tråden eller snarare texten i det här inlägget har jag pratat in via googles tangentbord i android telefon jag vill testa den här metoden eftersom jag tycker att det är krångligt att trycka på skärmen och skriva ett längre inlägg det verkar fungera riktigt bra jag vet inte riktigt än hur man lägger till punkt utropstecken och så vidare men det kanske inte spelar så stor roll för orden hittar tangentbordet med en gång ändå jag kommer lämna den här texten helt oredigerad så får vi se hur bra det här fungerar jag kan i alla fall säga att det här är den snabbaste tråden tråden jag någonsin har skrivit jag kommer lägga in länk till den här appen om det är fler som skulle vilja prova vi hörs vidare ha det bäst hälsningar fredrik

Höll pusten hela vägen i läsningen, och fick nästan systemskollaps, men annars är ju det där fantastisk, isär för oss som har fingrar som inte gillar tryckplattan. :wink:

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

totte  
#357900 Snacka går ju ... :D

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

halvproffs  
#357904 Inte värre än en del andra som SKRIVER här på forumet utan punkt och komma. Brukar hoppa över sådan text. Orkar inte läsa det. Upp stolpad ska väl vara ihopskrivet. Så säger vi på bygget när vi rest en vägg tex. Likaså vill man ju ha ett nytt stycke ibland så det inte blir en radda text.

Annars är det ju fantastiska möjligheter för dom som har sjukdomar som gör det svårt att skriva. Tex Parkinson.

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

Fredrik Reuter  
#357944 Hej,
Ja, jag måste lära mig mer om detta skrivbord, det funkar inte utan komma, punkt och styckeindelning. Men som sagt, det var första testet igår ovan och KSE verkar kommit längre med detta. Men inte fanken fick du in en smiley med tal @kse ?

Här är i alla fall tangentbordet jag nu använder i min Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... thod.latin

Funkar som sagt kanon och kan rekommenderas, dock måste jag lära mig att säga tecken som sagt.

Som kuriosa kan ju nämnas att viss expertis säger att smartphonen är död om fem år, den är inte användarvänlig. Och när det gäller att skriva på den håller jag med. Det är kanske därför Apple och Google med flera tar fram dessa taligenkänningsfunktionerna, för att vi talar in det vi vill ha sagt i text om fem år, typ?

   TS
Avatar Fallback

Re: En talande tråd!

tallen100  
#357963
halvproffs skrev:Inte värre än en del andra som SKRIVER här på forumet utan punkt och komma.

Där hann du före mej, men vi behöver väl inte fler? :wink:

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

Kse  
#358120 Vi testar igen även denna text är helt intalad. Inga problem att få en :-) genom att säga :-) därmed däremot vet jag inte om telefonen kan skriva :-). Ok jag kan alltså inte skriva :-) jag skulle behöva det. :-( Funkar också. Tänk på att jag kör iPhone Fredrik, den alltså lite bättre än Android ;-) det gäller bara att komma på vad de olika :-) heter, ;-) Funkar ju till exempel inte i skogs-forum.

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

Kse  
#358123 Jag kör alltså ingen appfunktionen finns färdigt i iPhones tangentbord :-) med solglasögon.

Användarvisningsbild

Re: En talande tråd!

Kse  
#358126 Testat lite, det är bara :-) och :-( som jag får att fungera. ;-) Till exempel blir ju ingen riktig :-).

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).