Socialt (mer om oss)

God Jul 2015

90 inlägg 28485 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

God Jul 2015

Erre  
#356429 Jaha, så här i julkortstider gör man vad man kan.
inte lätt inte lätt, men vi försökte. :grin:

GOD JUL PÅ ER ALLA!!!!!




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

Erre  
#356430 .

   TS
Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

Fredrik Reuter  
#356456 Tack det samma erre!
Gissar att du är far till dessa vildbasar! :-BD

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

Erre  
#356459 Stämmer bra det Fredrik.
Man ska nog egentligen vara glad att det är fart i dom. Inga soffpotatisar här inte.
Men en vettig bild att göra julkort av å skicka till släkten hade varit bra. :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

alias  
#356463
Fredrik Reuter skrev:Tack det samma erre!
Gissar att du är far till dessa vildbasar! :-BD


Å jag som tyckte att klädseln vittnade om att "Tomten är far till alla barnen" :lol:

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

tallen100  
#356476
alias skrev:
Fredrik Reuter skrev:Tack det samma erre!
Gissar att du är far till dessa vildbasar! :-BD


Å jag som tyckte att klädseln vittnade om att "Tomten är far till alla barnen" :lol:

MVH
Alias

Du menar att dom har rötter i Norge ;) :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

alias  
#356482
tallen100 skrev:
alias skrev:
Fredrik Reuter skrev:Tack det samma erre!
Gissar att du är far till dessa vildbasar! :-BD


Å jag som tyckte att klädseln vittnade om att "Tomten är far till alla barnen" :lol:

MVH
Alias


Du menar att dom har rötter i Norge ;) :mrgreen:


Nu hänger jag med (det tog en liten stund innan polletten trillade ner)!!! - Du menar att forumets egen norske skogstomte, oftast avbildad med en Stihlmotorsåg i händerna och omgiven ett par-tre tjog med yxbeväpnade norska skolungdomar, skulle ha ett finger med i spelet :shock: ?

MVH
Alias
Senast redigerad av alias tor 10 dec 2015, 23:32, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

tallen100  
#356486 :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

JensSkoog  
#356489
alias skrev:Nu hänger jag med (det tog en liten stund innan polletten trillade ner)!!! - Du menar att forumets egen norske skogstomte, oftast avbildad med en Stihlmotorsåg i händerna och omgiven ett par-tre tjog med yxbeväpnade norska skolungdomar, skulle ha ett finger med i spelet :shock: ?

MVH
Alias

Det får holla med dom fem som jag har hollit med säng och fleskstek med brun sås och potatis - men ungar är det trevligaste jag vet, och dom två där, @Erre misstänker jag liknar dig på en prick :lol: Skulle mena att du kan använda vilken du vill av bildorna som julhälsning - dom är fantastiska :-BD :-BD
Hälsning från Tomten
1449787203_aaa_jul.jpg
1449787203_aaa_jul.jpg (18.35 KiB) Visad 906 gånger

Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

alias  
#356490
JensSkoog skrev:
alias skrev:Nu hänger jag med (det tog en liten stund innan polletten trillade ner)!!! - Du menar att forumets egen norske skogstomte, oftast avbildad med en Stihlmotorsåg i händerna och omgiven ett par-tre tjog med yxbeväpnade norska skolungdomar, skulle ha ett finger med i spelet :shock: ?

MVH
Alias

Det får holla med dom fem som jag har hollit med säng och fleskstek med brun sås och potatis - men ungar är det trevligaste jag vet, och dom två där, @Erre misstänker jag liknar dig på en prick :lol: Skulle mena att du kan använda vilken du vill av bildorna som julhälsning - dom är fantastiska :-BD :-BD
Hälsning från Tomten
1449787203_aaa_jul.jpg


@JensSkoog
Har de visat filmen "Tomten är far till alla barnen" i Norge (har nästan fått uppfattningen att det visas fler svenska program i Norge än vad det visas norska i Sverige - vet inte om det stämmer?)?

(hoppas att varken JensSkoog eller @Erre tog illa upp av tallen100:s och mina egna inlägg ovan - i så fall ber jag om ursäkt för det jag har skrivit)

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

JensSkoog  
#356504
alias skrev:
@JensSkoog
Har de visat filmen "Tomten är far till alla barnen" i Norge (har nästan fått uppfattningen att det visas fler svenska program i Norge än vad det visas norska i Sverige - vet inte om det stämmer?)?

(hoppas att varken JensSkoog eller @Erre tog illa upp av tallen100:s och mina egna inlägg ovan - i så fall ber jag om ursäkt för det jag har skrivit)

MVH
Alias

Den filmen är väl känd i Norge ochså! Stämmer nog det med vad som vises i Norge. :wink:
Be inte om ursäkt - du har gett mig en god skratt :-BD

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

Erre  
#356505
alias skrev:
(hoppas att varken JensSkoog eller Erre tog illa upp av tallen100:s och mina egna inlägg ovan - i så fall ber jag om ursäkt för det jag har skrivit)

MVH
Alias


Nej då.
Det är lugnt. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: God Jul 2015

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356508 Fantastiska kort allihop!
Var stolt[THUMBS UP SIGN]

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356530
DanK skrev:Fantastiska kort allihop!
Var stolt[THUMBS UP SIGN]


Precis. Det är liv i bilderna. Men visst själv vill man att de sitter någorlunda still.

Användarvisningsbild

Re: God Jul 2015

JensSkoog  
#357199
Finns inte bara tomten här i huset. :grin: Den här har varit med sedan jag gjorde den ungefär 1989! Figurerna är gjutna av gips, och handmålade och stallet är av sågat en. Blir inte jul utan :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).