Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Woodtiger - Lägesrapport...

151 inlägg 54989 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Hema  
#355146
Mikael skrev:Jag var och provkörde den de har på Terrängservice i Mariannelund, klart trevlig maskin. Betydligt tystare i hytten än min Bison 8000 som också går sakta i uppförsbackar. :smile:

Vad tycker du om Woodtigern, nu när du är van vid den smidigare Bison? Kranman har nu även en Bison 10000, som hamnar någonstans mitt-i-mellan de två. För mig är Woodtigern (iaf den äldre och den nya lär inte va mindre.) i största laget för mig.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355244 Provkörningen ägde rum på asfalt så hur han går i skogen vet jag ej men det märktes att det var bättre fart på hydrauliken. Woodtigern kostar ju dubbelt så mycket som Bisonen så lite bör det ju märkas på maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#355387
Mikael skrev:Provkörningen ägde rum på asfalt så hur han går i skogen vet jag ej men det märktes att det var bättre fart på hydrauliken. Woodtigern kostar ju dubbelt så mycket som Bisonen så lite bör det ju märkas på maskinen.


Kan jag ana att du inte tycker prisskillnaden är befogad :?:

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355468 Prisskillnaden är nog befogad men maskinen är för dyr för mig, skulle gärna köpa en begagnad om några år till rätt pris.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355469
Hema skrev:
Mikael skrev:Jag var och provkörde den de har på Terrängservice i Mariannelund, klart trevlig maskin. Betydligt tystare i hytten än min Bison 8000 som också går sakta i uppförsbackar. :smile:

Vad tycker du om Woodtigern, nu när du är van vid den smidigare Bison? Kranman har nu även en Bison 10000, som hamnar någonstans mitt-i-mellan de två. För mig är Woodtigern (iaf den äldre och den nya lär inte va mindre.) i största laget för mig.

Tänk om de kunde skrämma upp Bison 10000 till 30km/h och ljudisolerat hytten lite bättre så tror jag det skulle bli en hit.

Avatar Fallback

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355515 Det blir nog skumpigt att köra 30 i skogen med dom där. :lol: Efter landsvägen ska ni åka trailer.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Erre  
#355952 Hur går det @sundelius
Har du huvudet fullt med funderingar?? :smile:

Ska bli intressant att höra vad du tycker om maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#355961
Erre skrev:Hur går det sundelius
Har du huvudet fullt med funderingar?? :smile:

Ska bli intressant att höra vad du tycker om maskinen.


Minst sagt :???:

Önskar att alla maskinkunniga personer här på forumet kunde komma med lysande påpekande 🧠 , positiva som negativa.

Vi får se om det klarnar till fredag eller om jag blir än mer ambivalent :smile:

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Erre  
#355963 Har tittat för lite å definitivt provat för lite för att ha ngt att komma med.

Men drift som ni pratat om tidigare är ju intressant.
Markfrigången med.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Erre  
#356719 @sundelius
Hur gick det?
:-SS :-SS :-SS

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#357117 Förlåt @Erre och alla andra eventuellt intresserade :oops:. Har tillbringat helgen med två julbord, femtioårskalas med tillhörande övernattning, kalvjakt och chaufför till äldste sonen som provspelat med nya laget så det har det har varit fullt upp.

Började med en lång berättelse om dagen men valde att radera det då demomaskinen hade några brister som ska ha avhjälpts. Den maskin jag provkörde var den första de gjorde
Vill inte riskera att ge Åke och hans skapelse dåligt rykte på grund av att dom inte hunnit i fas med produktionen. Ska åka dit igen när de maskiner som just nu skruvas ihop är färdiga så att jag får en rättvisande bild av maskinen.
Hoppas att ni som följer min resa till en eventuellt ny maskin kan ha lite tålamod då jag inte har några bra svar just nu. Lovar att återkomma med en ärlig recension om ett par veckor

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Erre  
#357124 ok.
Tror du är rätt ute.
Testa och ge omdöme på en maskin som är i tipp topp skick.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#358310 Här är maskinen jag provkörde lite.

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#367303 Hur går det @sundelius ?

Användarvisningsbild

Re: Woodtiger - Lägesrapport...

sundelius  
#367347 Första maskinen dom fick ur fabriken gick iväg till kund samma dag så det fanns ingen chans att provköra.
Har kontakt med säljaren och han ska höra av sig när det blir läge att testa. Har sagt till honom att jag inte har panik.
Lovar att uppdatera när jag kommer vidare .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).