Avverkning (slutavverkning)

Sälja tall

6 inlägg 3993 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sälja tall

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356766 Hej, har tallskog jag ska slutavverka, har varit i kontakt med en inköpare som ville erbjuda mej en klumpsumma för allt, han gav inget kbm pris. Han tyckte det var bättre för mej då jag slapp ev prisnedgångar nästa år då det ska avverkas. Detta är väl en rotpoststämpling? Det konstiga är att han lovade mejla mej priser efter vi träffats men nu ringer han och erbjuder mej detta? Hur hade ni gjort?

Mvh Flisaren



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Sälja tall

machonisti  
#356769
Flisaren skrev:har varit i kontakt med en inköpare
Mvh Flisaren

Kanske kontakta en till?

Avatar Fallback

Re: Sälja tall

isteskog  
#356770 Jag skulle föredra ett fast pris/m3fub fritt vid väg. Köparen står för avverkningen och du får ett pris/kubik. Är avverkningen av storlek skulle jag låta fler få räkna på det! :smile:

Avatar Fallback

Re: Sälja tall

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356774 Tack för svaren, jo det kommer fler som ska titta på den. Är det nån som har erfarenhet av skogssällskapet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Sälja tall

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356775 Det är väl inte rätt konjunktur nu för tall, men måste man så måste man. Det han föreslår kallas leveransrotköp om du vill googla lite. För jag antar att det inte är stämplat (dvs alla träd mätta)?

Avatar Fallback

Re: Sälja tall

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#356790 Tyvärr kommer priset nog sjunka nästa år, avverkningen är på 10 ha så man vill ju gärna jämföra priser :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).