Traktorer och processorer

Kellfri stegmatare

68 inlägg 58970 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

recken  
#352978 Det är väldigt många som tydligen har erfarenheter av kellfri utan att själv ha ägt någon maskin från kellfri, inte ens känner någon som har en. Är det ingen som har provat en stegmatare från kellfri?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

halvproffs  
#353103 Köp du en och sen får du skriva ner erfarenheten av den här i skogsforum. Tror inte det är många som vågar. Själv är jag för fattig och usel att svetsa :grin: . Tålamodet kommer också att tryta skulle jag tro när skogen hägrar och man får vara hemma och laga. Tänker på grannens kines-atv 😡 som nu efter 1år är bortbytt mot en Kodiak.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

totte  
#353107 Tror inte nån här på skogsforum har haft en stegmatare från Kellfri, i varje fall har ingen vågat berätta det. Däremot har det förekommit en del vittnesmål om vedmaskiner, skogsvagnar, schaktblad och annat. Genomgående har det handlat om dåligt stål och dåliga svetsar och billiga komponenter med dålig hållbarhet.

I ärlighetens namn skall sägas att det också hörts av en och annan som varit nöjd med sina grejor. Men det allmänna intrycket av Kellfris grejor är urusel kvalitet på det mesta.

Så de allmänna rekommendationerna emot Kellfri är baserade på en ganska bred erfarenhet av företagets generella kvalitetsnivå från ett antal av forumets medlemmar.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

loppan  
#353123 Kellfri har alldeles utmärkt bra produkter bara man låter bli att använda dom.
Om man anser att använda nämnda produkt bör man välja en av annat märke.
Det är just detta fel de flesta köpare av Kellfriprodukter gör.

Har själv en Kesla stegmatare av just den modell Kelfri kopierat och de får stryk så köp kvalité.

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

Elmhult  
#355903 Samma argument har ju använts sedan sextiotalet och de första Japanska grejerna. Och sen vidare för varje nytt billighetsmärke. Ingen har erfarenhet bara åsikter. Säger inte att det är bra från Kellfri(eller dåligt), säger bara att man kanske ska vara lite måttfull med att spy galla över produkter man aldrig testat eller ens känner någon som testat.

Säger även att företaget Kellfri fortfarande finns och verkar väldigt aktivt. Så NÅGOT måste de ju sälja. Och det kan man ju tänka på också.

RocknRoll! 😈

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355977 Jag tror de säljer ganska bra, men jag tror åxå att deras kunder är snåla hobbygubbar
som inte skulle köpa nån fullprisprodukt ändå.
Jag har pallgafflar från Kellfri som funkar perfekt, men åxå lite annat som inte är så bra från Kellfri.

Avatar Fallback

Re: Kellfri stegmatare

Stenmark  
#356002 Har köpt balgrip från dom funkar bra än så länge burit både fullstora balar och 1,5m3 vedsäckar och den håller än endast då jag skulle montera ålöfästet så stämde det inte ringde och klagade fick tillbaka tusenlapp och gjorde om det själv ;-)

Användarvisningsbild

Re: Kellfri stegmatare

hlb  
#356035 Har också en Kjellfri balgrip sedan 8-9 år. Har aldrig svetsat så mycket på något redskap. Allt efterhand har den fått en helt ny design, som är min egen och nu fungerar/håller den någorlunda, men det har kostat mycket i tid, pengar och negativt tänkande.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).