Motorsåg och handhållet

Hur man INTE fäller ett träd!

91 inlägg 37283 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

röjar kalle  
#355667 Det är några gånger man varit lat och satt linan för lågt och fått klättra upp med linan längre när trädet varit av sågat.Då har muttrat för sig själv nu kommer det säkert en kastvind och trädet faller.Men det är som igelkotten sa när han klev av rotborsten man lär av misstagen. :mrgreen:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355708

Läs kommentarerna till klippet så ser ni att dessa herrar hade full koll på situationen och att INGET kunde gå snett. Dom hade hela tiden en snubbe som höll koll på det hängande trädet och skulle varna övriga ifall det skulle falla... 8)

Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355715 Det värsta är ju att de har fått mer än 30 likes :shock: Som tur är har Anders fått 25 och hoppas verkligen att det antalet ökar.

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

jannee  
#355717 Exakt gjorde jag så när jag var ung, vig och inte minst oerfaren, idag skulle jag inte ens tänka tanken - livet är ändå för kärt.
Rena vansinnet, dessutom höll gubben själv inte koll på det hängande trädet, han skulle ALDRIG hinna undan om något gått snett. :!: .

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

rikard_e  
#355788 Handlar inte om att ha koll på det andra trädet. det ska inte finnas där när man börjar såga i det stående trädet.
Jag fällde fast en riktigt stor gran, då fick jag förslaget av min far "såga du fort så hinner du undan, jag kan säga till om det rör på sig"


Ibland önskar man att dom skadade sig, inte allvarligt, så dom fick lära sig utan att något värre kan ske
Idioter utöver det vanliga.
Snart kommer jag nog välkomna licens för att köpa motorsåg..

Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

Fredrik Reuter  
#355833 Hej,
Lite offtopic ang Facebook.
Det finns en lösning att bädda in videos från Facebook. Jag kommer dock inte att implementera denna på skogsforum. Anledningen är att den är resurskrävande men framförallt, den gör mer än visar videon. Den samlar information om dig som tittar och är interaktiv på sätt som är värre än Youtubes dito ur ett integritetsperspektiv. Det är för övrigt därför jag inte har någon interaktiv "delningsruta" eller liknande på skogsforum, den samlar också en himla massa information som de sedan kan sälja vidare genom annonser osv.

Den senaste tiden har jag också läst mycket artiklar om FB och det gör mig riktigt orolig, ibland får jag känslan av att FB är för nätet vad Älgflugan är för skogen. Men det får jag nog ta i en bloggpost!

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

Hema  
#355837 Gillar din omtanke. Kan man önska att du länkar till det blogginlägget?

Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

Fredrik Reuter  
#355838 Det ska jag försöka komma ihåg!

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

tallen100  
#355858
th skrev:Det värsta är ju att de har fått mer än 30 likes :shock:

Såklart det är ju ganska underhållande att titta på :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

tallen100  
#355860
rikard_e skrev:Jag fällde fast en riktigt stor gran, då fick jag förslaget av min far "såga du fort så hinner du undan, jag kan säga till om det rör på sig"

Det var lite udda :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

röjar kalle  
#355906
tallen100 skrev:
rikard_e skrev:Jag fällde fast en riktigt stor gran, då fick jag förslaget av min far "såga du fort så hinner du undan, jag kan säga till om det rör på sig"

Det var lite udda :surp: :surp:

Högg ni med svans. :wink:

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

röjar kalle  
#355909
tallen100 skrev:
th skrev:Det värsta är ju att de har fått mer än 30 likes :shock:

Såklart det är ju ganska underhållande att titta på :mrgreen: :mrgreen:

Nu har dom 31 likes. :grin: :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

anersimyra  
#355913 Nu kommer tillsynsman som fäller Tallen att kolla mitt fiskekort hela jävla tiden.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

anersimyra  
#355915 Määän..ska sanningen fram så är han ju inte ensam om metoden.. :lol:

Avatar Fallback

Re: Hur man INTE fäller ett träd!

röjar kalle  
#355918
anersimyra skrev:Nu kommer tillsynsman som fäller Tallen att kolla mitt fiskekort hela jävla tiden.. :shock:

Som man bäddar får man ligga.käre Anders :YMDEVIL:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).