Motorsåg och handhållet

Stihl ms661

10 inlägg 4515 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl ms661

Arnstein  
#354643 Hei! Vurderer en ms661 til tungt arbeid, og vil gjerne høre om erfaringer med denne. Har hq 550 og 560 og stihl ms200 fra før,men vil ha en kraftig sag til grov skog og til kapping på vedplassen. Prøvde en ms 441, men det var liten forskjell fra hq560. Vil gjerne prøve Stihl pga god lokal forhandler. Mvh Arnstein.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Dolmar PS-7910 H

traktorz  
#354651 Om du inte märker någon skillnad i praktiken, mellan en 60cc och 70cc såg, varför då gå upp i storlek? Behoven finns ju då inte där! Du har då inte tillräckligt krävande uppdrag för att motivera en större såg, eller hur?

Hur som helst, om du nödvändigtvis ändå kikar på tyngre utrustning...
Inte en Stihl, men varför inte en Dolmar PS-7910 H som är en 80cc såg på 4.3kW? Med handtagsvärme förstås!
Ett rejälare hopp upp från din 60-kubikare, eftersom du inte tyckte 70cc med MS441 var tillräcklig. Stihls 75cc-model har ju utgått, kanske en ny är på gång?

Husqvarnas 70cc & 75cc sågar lär väl inte vara starkare än den MS441 heller, men även de har ju en 390XPG med handtagsvärme, om du nu behöver gå upp till klassen av 90-kubikare.

Ref:
http://www.dolmarpowerproducts.com/prod ... index.html
http://www.dolmarpowerproducts.com/prod ... index.html

Avatar Fallback

Re: Stihl ms661

Arnstein  
#354730 Dolmar er en kjempesag, prøvde en 50cc noen år tilbake, problemet er at det er så langt til forhandleren. Jeg vil gjerne handle lokalt, og på 2 mil omkrets har jeg 2 stihl, 1jred og 1 hq forhandler. Jeg bruker sagene mine hver dag i skogen, og med den service jeg får hos mine lokale forhandlere, så fortjener de å få handelen med nye sager også.
Behovet for ei stor sag er absolutt til stede, men det jeg mente var at jeg syntes det var lite effekt forskjell mellom 560 og 441. Nå var 441 helt ny og ikke innkjørt, så det kan jo ha en samenheng.(Dessuten går 560`in noe helt vanvittig :wink: )

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms661

JensSkoog  
#354747 Har bara provat MS660, men det är en såg med drag i med drygt 90cc, men den är tung. 441 är bara en pyssling mot 660! Holler med dig i att goda ÅF'ar ska man holla fast vid. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms661

Esignman  
#354754 Jag har en 661 som jag använder på ett logosol sågverk. Mycket nöjd med sågen, otrolig kraft i den. Den är dock tung så det är ingen såg jag skulle vilja bära runt på.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms661

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#354787 Sikkert berre meg men har aldri fått stihl sine kjeder skikkelig skarpe, veit ikkje heilt kvifor. Synes Oregon er lettare å file, no er det riktignok noken år siå forige gang eg filte stihl kjede. Kjører du 21 bpx/H25 på 560 eller? Har selv tilgang til ei HVA 395XP er ett tungt beist å slepa rundt på synes eg er rett og slett litt for stor og tung. Men veldig fin til kapping av grove dimmensjoner, men kor ofte er det? HVA 372 er vel ei mykje brukt sag av den litt større typen, men mulig du synes det er litt lite forskjell fra 560 en, Har selv ikkje prøvd 372 men kunne tenkt meg det.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms661

Arnstein  
#354996 Det er planen å også bruke den på en Logosol, men begyner å bli bekymret for vekten på sagen... Vurderer nå også hq 372/576 og ms441 igjen. :lol: Skal prøve en annen 441 i nermeste framtid hos en kompis som er veldig godt fornøyd med saga si. 70cc sagene har vel ingen problem med å gå på ei Logosol sag?

Er ei stund siden jeg har brukt h25. Har den siste tiden brukt Stihl rapid super på både 550 og 560. synes de skjærer godt og er kjempefornøyd, selv om de blir litt raskere sløv enn h25.

   TS
Avatar Fallback

Re: Stihl ms661

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355000 Er det stihl si chisel kjede det?

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms661

Esignman  
#355008 Jag hade inte velat ha en mindre såg än 661 på mitt logosol sågverk.

Avatar Fallback

Re: Stihl ms661

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#355035 Det er det ja.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).