ATV och UTV i skogen

Avesta vagnen ms38

104 inlägg 47737 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

Lind560  
#354532 Det verkar som om dom håller sig ganska bra å svårt å få tag på beg som inte e för slitet

   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

svampbob  
#354554 Ja det är väldigt sällan man ser en vettig Avestavagn till salu på blocket. Ofta är det en vagn som är dumsnålt utrustad och saknar både ramstyrning och vinsch.

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354567 Jag funderar på att sälja min 4,2 H med " extra allt " inköpt i Mars 2012.. :???: Uppdragen är så få att jag inte kommit upp i 100 timmar ännu..olja och filter är nybytt på vagnen som inte är körd efter bytet :surp: Dragaren är en " Potatis " 800 efi 2010 med " extra, extra allt, " " potatisen " fick sin 300 timmarsservice, faktisk gångtid är runt 200 timmar.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354572
1448992267_hjuling3.jpg
1448992250_hjuling2.jpg
1448992231_hjulingrn.jpg
Ekipaget är naturligtvis pedantskött.. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354577
1448992535_hjuling_4.jpg
Hjulingen är utrustad med marknadens grymmaste kedjor, de s.k TB kedjorna från kedjan AB. En Warn elektriskt vinklingsbar plog medföljer, plogen är oanvänd. OBS Fruntimret medföljer ej.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354578 Denna " potatismodell " har en motor på 64 HP och inget annat.. :D

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354579 Hjulingen har servo :-BD

Avatar Fallback

Re: Avesta vagnen ms38

Hema  
#354613 Vad är det du sitter och säger, mår du inte riktigt bra, ska du sälja? Vi behöver ju dig som en stark bas i 08-området med tipsa om allt runt i kring ATV:er. Snarare så att vi/jag hade sett fram emot lite filmer, då dina bl.a. dykarklipp vart intressanta.

Avatar Fallback

Re: Avesta vagnen ms38

Ercen  
#354614 Jag jobbar främst på privattomter i Stockholm. Tror du inte att den ms34a räcker, och att man drar den med en järnhäst? :)

Avatar Fallback

Re: Avesta vagnen ms38

Hema  
#354631
Ercen skrev:Jag jobbar främst på privattomter i Stockholm. Tror du inte att den ms34a räcker, och att man drar den med en järnhäst? :)

En i min närhet kör så och till de flesta stockar funkar det, men blir de för stora stötar han på problem och får lunna ut dem med bara järnhästen.

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354710 Ett steg tjockare olja gör annars kranen något starkare, man får bara vara noggrann att värma upp vid stark kyla.. \M/

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

halvproffs  
#354711 Jaha du Anders.. Ska du ha annan inriktning på jobb eller tänker du bli statsanställd (pensionär?.

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

anersimyra  
#354717 Nej fan, jag hugger på heltid och kamraterna kör med traktor och huggarvagn. Hjuling och Avesta är för litet för uppdragen, men jag var till garaget och " klappade om " de små i dag, jag är egentligen inte sugen att sälja, men service och garage kostar betydligt mer än vad ekipaget ger i inkomster
:sad: :sad:

Användarvisningsbild

Re: Avesta vagnen ms38

svampbob  
#387019 Hej, är det någon fler än jag som har gjort slut på midjan i ramstyrningen? Jag fick den förbättrade versionen av Avesta men arbetet med att svetsa dit den nya leden får jag betala för.

Avatar Fallback

Re: Avesta vagnen ms38

frequey  
#387021
svampbob skrev:Hej, är det någon fler än jag som har gjort slut på midjan i ramstyrningen? Jag fick den förbättrade versionen av Avesta men arbetet med att svetsa dit den nya leden får jag betala för.


Nej inte i midjan. Däremot vid infästningen i vagnen där tjockleken på materialet är rätt tunt, där gick våran sönder i höstas. Vi hade de "små" infästningarna för kolven då men fick de "nya omdesignade" skickade till oss som sprider ut belastningen bättre. Samtidigt satte vi en tjockare stålplatta bakom infästningen för om inte annat täcka hålet som skapats... Ska tilläggas att jag har för mig att de sa att på nya MS38 så är det numera en förstärkning där vår brast.

Midjan anser jag är väldigt grov i jämförelse, du får gärna ta fler bilder när du fixar så man lättare förstår exakt vad som gick sönder.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).