Friluftsliv, Naturturism

Affärsidé? Självhuggning för hipsters

78 inlägg 39364 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353813 Eller gissa kubik i virkestravar, närmast vinner o får bruka Husqvarnan i 5 min, går ju även att köra nått slags Timbersport

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

anersimyra  
#353816
1448649320_image.jpeg
Vinnaren får en " däjt " med skogshuggardanne.. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

anersimyra  
#353818 Men man kan locka med den här.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Blivande snickare  
#353819 Utav henne får nog till och med den mest hårdhudade hipstern slag! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353821 Gillar dom kvinnor eller bara hen`s?

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Vardon  
#353824
anersimyra skrev:Jag lovar..ingen vågar köra " Enstabergas " vidunder till skotare, man nära nog skriker av skräck bara genom att vistas intill den.. :surp: :surp:

Du eller någon får backa upp med bilder :)

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

anersimyra  
#353826 Skotaren är så skräckinjagande att den omöjligt fastnar på bild.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Vardon  
#353827
anersimyra skrev:Skotaren är så skräckinjagande att den omöjligt fastnar på bild.. :shock:

Challange accepted...

Användarvisningsbild

Re: Sv: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353828
Mangan skrev:Hmm, och jag som är konsult, har helskägg och rutig skjorta? Känner mig träffad... :shock:


Är du konsult! :-o Inom vad? McGywer kunskap eller? :-?

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353829 Kan man köra teambuilding så borde ju timberbuilding också fungera....

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353837
Mangan skrev:Hmm, och jag som är konsult, har helskägg och rutig skjorta? Känner mig träffad... :shock:

Helt rätt tänkt. Du har inte ens chans att få något jobb hos oss som arbetar i industrin i västsverige :grin: :wink: . Här är vi "normala" och alla som har mer än en en motorsåg betraktas som konstiga kufar :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

JensSkoog  
#353860 Kul tråd! Ser ju att moderna stadsbor gillar att prova sig fysisk med yxa och såg, men om du ska göra det för pängar, så får man inte göra något olagligt, annars kan det bli dyrt. Jag körer ju något av det samma med ungar, och har tänkt genom varje detalj så vi inte får skador. Funkat hyfsad, och för dom som inte har jobbat med trädfällning eller vedkapning så är det en stor upplevelse att såga ner ett lite träd och senn kapa och klyva med såg och yxa.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353863 Bekanta som bor i skogen anordnade "yxefitness" i en vecka där danska hipsters fick komma och hugga deras vinterved i en vecka. Boende i tält och långt ifrån närmsta eluttag.

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Elfving  
#353868 Visst går det att anordna något enligt din affärsidé inom detta, det viktigaste är nog ansvarsfriskrivningar och försäkringar. Begränsa dig inte till svenskar, västeuropeer kan nog vara en intressant målgrupp de med!
Jag skulle gärna försökt med nåt liknande jag med!

Avatar Fallback

Re: Affärsidé? Självhuggning för hipsters

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353904
th skrev:
Mangan skrev:Hmm, och jag som är konsult, har helskägg och rutig skjorta? Känner mig träffad... :shock:

Helt rätt tänkt. Du har inte ens chans att få något jobb hos oss som arbetar i industrin i västsverige :grin: :wink: . Här är vi "normala" och alla som har mer än en en motorsåg betraktas som konstiga kufar :grin: :grin:


Säg inte det, jag distribuerade en bildserie på mitt hypermoderna arbetssätt i skogen till mina närmaste kollegor och chef. Och jag är fortfarande kvar, ett år senare.

Minns inte hur många sågar som kom på bild dock. :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).