Skogsvagn (Huggarvagnar)

robsondrive

68 inlägg 36806 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#352826 fin film,nå mangler bare snøen,men den kan bare vente for min del.

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#352861
Førland skrev:nå mangler bare snøen,men den kan bare vente for min del.

Absolutt, barfrost og lite eller ingen snø er det vi vil ha. :grin:
Enklere å ta seg fram i skogen(for både folk og traktor), og mer netto på snøbrøytingen blir det også da. :grin:
Har gamblet litt og tatt snøbrøytingen på fast pris, så lite snø gir bra netto. :???:
I fjor kjørte jeg kun 2 runder, så det ble bra netto av ( en runde tar ca 1 time).
Normalt er vel 3-5 runder her, og da blir det en fin netto.
Har vært lite snø her de siste vintrene, så gamblet som sagt på en høy fastpris og ingenting for hver runde. 8)
Fordelene med dette er enklere fakturering (er private veier og innkjørsler det er snakk om), og at man vet hva man får inn hver vinter.
Bakdelen er jo da at man ikke tjener ekstra penger på mye snø (om det noen gang blir det igjen??)

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#352887 Skikkelig frost i noen uker så kan det komme snø på nyåret,her blid det fort 60-70 cm å da kan en komme på de utroligste plasser med traktor hvis en kjører ordentlig "braut" etterhert som snøen kommer.da varer også veiene en kjører opp langt ut på våren.er en film om det på youtube ,heter vel "från stock sag til skørdare" tror jeg.

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

stegmaster  
#352916 Ja det er mye mer snø normalt hos deg enn her i "lavlandet" på bare 70m over havet. :wink:
Husker jeg var og gikk på skiturer i området rundt deg i barndommen, for ca 40 år siden.
Da var det mye snø og den varte mye lenger utover våren enn her hos meg.
Her har det nesten ikke vært snø de siste årene, og veldig sjelden at den blir liggende noen lengre tid med kaldt vær.
Så det er oftest barfrosten en må sette sin lit til, for den holder ihvertfall noen dager og då blir det skikkelig "spikerfeste" med kjettinger på, der det normalt er litt løst.

Användarvisningsbild

Re: robsondrive

magnusbygg  
#372286 Førlet har du några närbilder på drivningen, ser kanon ut!

Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#372306 Kan fiksa ikveld

   TS
Avatar Fallback

Re: robsondrive

Førland  
#373248 Magnusbygg ville ha lite nærbilder av robson driften min her kommer de....

   TS
Användarvisningsbild

Re: robsondrive

magnusbygg  
#373269 Ser kanonfint ut, nu blev jag avundsjuk. Jag måste försöka få nån slags drift på min vagn med! Med fullt lass på vagnen, lite surt i marken, så är det klippt. Bara till att börja lassa av lite, och dra loss den.:-(
Hade jag haft drift så får jag för mig att den hade gått varje gång. ;-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).