Uppvärmning

KSM Tuxedo.

6 inlägg 3334 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

KSM Tuxedo.

agrotron  
#352691 Nån som har någon koll på denna bio-panna? Sitter och planerar lite för framtiden när min sonny stoker och focus panna ger upp så blir det ett byte av märke. Jag eldar både spannmål och flis så behöver en panna som klarar det. Denna Tuxedo verkar ju vettig. Eller finns det nåt bättre alternativ. Tar den grövre flis så är det bra:)



   TS
Avatar Fallback

Re: KSM Tuxedo.

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352785 Kollade lite på den på Borgeby i somras verkade väl vettig men när jag kollade priset så var det ganska likvärdigt med Hargassner som jag fick bättre förtroende för, så jag har monterat en 50 kw Hargassner för nån månad sedan.

Avatar Fallback

Re: KSM Tuxedo.

agrotron  
#353014 Får kolla lite på den pannan också då.

   TS
Avatar Fallback

Re: KSM Tuxedo.

agrotron  
#353164 Verkar tyvärr som att spannmål inte är aktuellt i Hargassner panna? Eller har jag missat nåt i mitt letande?

   TS
Avatar Fallback

Re: KSM Tuxedo.

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353179 Har ej kollat detta då jag inte har spannmål i överflöd, odlar nästan bara vall. Men i menyn så kan man välja energiväxter (autokorrekt skrev energivärde) så tycker att det bör funka med spannmål men ring till dom och kolla.

Avatar Fallback

Re: KSM Tuxedo.

agrotron  
#353278 Ja lär nog bli så. Nya pannan måste klara spannmål och flis och ev. Pellets. Min sonny stoker klarar det men nu när min focus panna börjar ge upp så kollar jag på flera märken osv och lösningar. Focus pannan har varit grymt bra men trökig att göra rent i kanalerna.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).