Motorsåg och handhållet

550 skjært seg (igjen)

73 inlägg 16796 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352554 Svens maskin och service har en 5105 för strax under 5000:-.. :-BD

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352555 Vill också ha en Dolme för att slippa elektroniken. Men var köper man en i Värmland av nån som kan serva den?

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352557 Kolla med ESSKA.. :wink: :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352558 Googlade lite och hittade några inte värst seriösa bygghandlare. Under länken "seviceverkstäder" blev det "sidan kan inte hittas" :sad:

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352559 Köp alltså INTE från dem, deras priser är skrattretande. =)) =))

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

röjar kalle  
#352561 Motorsåg kan du serva själv .Har aldrig lämnat någon såg på service under mina år som brukare av sågar.Är du en normalt begåvad så fixar du det lätt det som behövs står i instruktionsboken. \M/ \M/ \M/

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352562 Makita säljer och servar Dolmar.

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352563
anersimyra skrev:Kolla med ESSKA.. :wink: :grin: :grin:


En onlineshop? :surp: Men hur kul är det när Dolmen också skär för det är klart att det gör den till slut.

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

Erre  
#352566 Efter 8 år när den väl skär kan du med gott samvete slänga den å köpa en ny. :wink: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352568 Köper du Dolmar kan du beroende på modell behöva köpa en s.k dubbel D förgasarmejsel. Dolmar anger inte hur förgasaren ska justeras, men grundinställningen är ett varv på H respektive L skruven i grundinställning, finjusteringen gör du som på en HVA 346.. :smile:

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352569
röjar kalle skrev:Motorsåg kan du serva själv .Har aldrig lämnat någon såg på service under mina år som brukare av sågar.Är du en normalt begåvad så fixar du det lätt det som behövs står i instruktionsboken. \M/ \M/ \M/


Det är inte så lätt att vara normalbegåvad alla gånger. :???: När det ska bytas kolvar, förgasarmembran, vevhustätningar och allt annat som inte finns hemma i skafferiet.
I instruktionsboken brukar det stå: Såga inte halsen av dig. Blanda olja i bensinen. Vid problem kontakta auktoriserad fackhandlare.

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

röjar kalle  
#352570 Det är bara se till att det är blött är det ingen fara. :D :D :D

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

anersimyra  
#352571
Skogsola skrev:
anersimyra skrev:Kolla med ESSKA.. :wink: :grin: :grin:


En onlineshop? :surp: Men hur kul är det när Dolmen också skär för det är klart att det gör den till slut.
Nej, nej,nej..köp INTE från ESSKA, de är förmodligen dyrast i världen..Skogma har Dolmar i sortimentet.

Användarvisningsbild

Re: 550 skjært seg (igjen)

machonisti  
#352572 Påstår att det inte är lätt att få en dolmar att skära. Speciellt inte den gamla 115. Avvikande åsikter ser jag fram emot.

Avatar Fallback

Re: 550 skjært seg (igjen)

röjar kalle  
#352573
Skogsola skrev:
röjar kalle skrev:Motorsåg kan du serva själv .Har aldrig lämnat någon såg på service under mina år som brukare av sågar.Är du en normalt begåvad så fixar du det lätt det som behövs står i instruktionsboken. \M/ \M/ \M/


Det är inte så lätt att vara normalbegåvad alla gånger. :???: När det ska bytas kolvar, förgasarmembran, vevhustätningar och allt annat som inte finns hemma i skafferiet.
I instruktionsboken brukar det stå: Såga inte halsen av dig. Blanda olja i bensinen. Vid problem kontakta auktoriserad fackhandlare.

Det kallar jag inte service utan reparation. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).