Socialt (mer om oss)

Krafttag forummedlemmar!

59 inlägg 15969 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

stegmaster  
#352026
Sweden-viking skrev:Det finns många trådar som inte hör till skog tex vilken sprit drack du och hur mycket eller vilken alkohol som är bäst.
Tycker inte sånt heller skall förekomma..........

Ja det er ett bra eks.
Sånt gillar inte jag heller, men skulle aldrig finna på att bråka för att få slut på detta.
Man helt enkelt skippar sånna tråder.
(Jag er själv avholds då jag har/haft flera nära familiemedlemmer som har varit alkiser, så man har sett vilket eländet detta fört med sig.)

Då kan man jo tycka det er lite konstig att man inte skulla få tala om at Europa står innför dom största omvältningar sen ww2, vad det verkar som :???:

Att diskutera politik med Nynazister eller kommunister på deras propagandsidor som det ofta uppmuntras til er inget som er interessant för mig, utan man vil tala med "vanligt" folk. (altså ni politikinteressadet som finns här).
Precis som jag gör med mina kompiser i verkliga livet.

Men som redan sagt, så accepterar jag Fredriks beslut.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

sundelius  
#352032
Blondin 750 skrev:Jag kanske ska försöka förtydliga mig en smula då det tycks vara några som önskar det. Uttalanden på forum likt detta kräver att man är noga med sina ordval, uttryck och meningsbyggnad om man ska minimera risken för att bli missförstådd, i synnerhet om det är svåra/laddade ämnen som avhandlas och jag tror att man ska låta bli dessa diskussioner om man bara har några korta rader till sitt förfogande. I det första inlägget kan den andra halvan tolkas som ett ställningstagande i sakfrågan och det är det som jag känner mig en smula skeptisk till, om det är en olycklig formulering eller ej låter jag vara osagt, men det till synes goda och behjärtansvärda initiativet kommer lite på skam om man har sina kritiska glasögon på sig. För egen del tycker jag att Skogsforum är helt fantastiskt och självklart ska vi av handla skogs- och närliggande frågor här, inget annat! Jag ställer mig givetvis bakom att vi ska behandla alla lika och ha en schysst ton mot varandra, både här och i samhället i stort, men jag vill inte sätta min signatur på något som kan förknippas med främlingsfientlighet eller som kan tolkas som det. Det är därför det är så viktigt med välformulerade inlägg då vi enbart har ord att ta ställning till, inget kroppsspråk eller betoningar som trots allt är en stor del av vår kommunikation. Jag hoppas att jag har förtydligat min ståndpunkt i frågan och känner mig redo att återgå till skogligt fokus.


Måste säga att jag tycker att du läser in för mycket i Sebs i mina ögon hedervärda initiativ.
Heder åt dig att du trots allt försökte förklara för oss som inte förstod :-BD
I övrigt är jag helt med dig, låt oss återgå till skogsrelaterade frågor :smile:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

vetinte  
#352074 Nu har SÄPO höjt beredskapen till 4 på en 5-gradig skala.
Om forat;s MOD hadde suttit i svenska regeringen hade det kanske inte behövds. (Med tanke på låsta trådar o diskusjoner man inte får ha).
Eller oxå e de JUST derför SÄPO höjer ? För att man INTE får prata om sånt i Sverige uppet.
Men OM där skulle hända nått med en skogsägare eller dennes familj ?
Är det då diskutabelt på forat ?
Eller startas här "bara" en tråd typ "vi är läsna o lider med dig" ?
För en sådan tråd är ju ok va jag kan se.

Nja vore nog bättre att kunna prata om saker o utbyta åsikter INNAN nått händer.
Typ "kvista inte på samma sida stocken som du står om du kan undvika".
Eller "se till att ingen är i fällområdet INNAN du fäller".
Ingen större mening att ta den diskusjonen efter olyckan........

Bättre att tänka efter före änn att vara efterklok........
O som några skrev : detta forat är ett ställe man kan glömma Världen på. (Eller nått liknande).
Okeeeeej yterligare ett ställe att stoppa huvet i sanden på m.a.o. och tro att världen blir bättre för att man "glömmer" den en stund !?!?
(Själv tycker jag nogg att där är allt för många som allt för länge gjort det tyvärr. Stoppat huvet i sanden alltså). Både här o i den "riktiga" världen.

Det blir ingen "gilla" från min sida för denna trådskapare.
Andra har lämnat fler motiv som jag även håller med om.

Nu hoppas jag inte att jag tagit i för hårt i detta inlägget. Men om så annses kan ni ju modda bort mitt inlägg o inte döda tråden. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352078 Att från tid till annan fokusera på, och tänka på, annat än flyktingkris, terror, mord med mera är inte det samma som att "stoppa huvet i sanden" Det är både utvecklande och klokt agerande för den egna mentala hälsan.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

vetinte  
#352080
Uvskogen skrev:Att från tid till annan fokusera på, och tänka på, annat än flyktingkris, terror, mord med mera är inte det samma som att "stoppa huvet i sanden" Det är både utvecklande och klokt agerande för den egna mentala hälsan.


Köper det Uvskogen.
Tycker bara det gjorts för mycket, för länge, av för många o kommer (har redan) gjort negativa intryck på mig o min omgivning, även min tanke om "skogsförvaltning" för framtiden tyvärr.
Hadde andra framtidsplaner med innehavet när det skafades.
Så för MIG har det mästa i sammhället en betydelse.

(Ja ja ville bara tycka till om ditt inlägg :grin: )

Användarvisningsbild

Re: Sv: Krafttag forummedlemmar!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352085 Det är alltid lika trevligt och glädjande när någon finner det värt att ödsla tid på mina inlägg! :)

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

tallen100  
#352087 Du har allt dina poänger uven :wink:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

vetinte  
#352088
Uvskogen skrev:Det är alltid lika trevligt och glädjande när någon finner det värt att ödsla tid på mina inlägg! :)


:lol: :lol: :lol:
Dina inlägg har oftast intreseat mig. O många andra mig veteligen :wink:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352091 Att det i dag närmaste råder en krigssituation, och att en annan terror grupp med liknande fanatisk religionstolkning har dödat ett stort antal personer är oförlåtligt. Men eftersom detta är utanför europa så skriver massmedia inte om detta.
Jag är av den åsikten att dessa dåd måste man få fördöma.
När radikaliserade XX-slaktare går fria ute i samhället? Ska vi då ha kaffepannan på om de kommer instormande...
Vi kan inte vara naiva och tro att de visar sin tacksamhet med .......(får inte skriva)
Jag tycker att vi alla har ett ansvar mot våra politiker som har fullt upp att sköta sina jobb också måste lyssna på andra än dom egna ryggdunkarna.

Eftersom jag redan här av lättkränkta, radikala och tvärsäkra i deras egen bubbla med tankar och värderingar anses vara rasist, faschist, främlingsfientlig mm. Så kommer jag att vakta mitt tangetbord bättre så att jag inte rubbar annat än tillåtna tankar.
För det vore väl hemskt att någon kan tänka på något som är bättre genom att tänka lite annars.
Men det är deras egna tankar och värderingar som inte tillåter att tänka på att lagar måste gälla lika för alla och att terrorister inte ska få helgonstatus. Eller vilka konsekvenser som drabbas oss alla. Och då tänker jag på oss skogsentrepenörer och företagare i första hand
Om inte lagar gäller för alla lika, då havererar samhället.

Jag tänker inte utveckla detta något mer.

Nu efter detta ska jag hålla mig till skogliga åsikter här.
Politik det diskuterar jag med fördel på forum som är bättre lämpade och motagliga.

Så stör jag inte det sovande folket som gömmer sig bakom "veatraven" och "bedövandet med spritdrycker".....och inte vill veta, inte vill höra, inte vill delta, inte markera...

PS: SÄPO verkar bestå av rasister dom med eller hur ska man tolka ....."Is__m är det störst hotet mot Europa".DS
Senast redigerad av Sweden-viking ons 18 nov 2015, 19:39, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

ÅsaNisse  
#352096 Tja SÄPO tar väl tillfället i akt med lite reklam för egen verksamhet efter tesen att all publicitet är bra publicitet.

Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

röjar kalle  
#352099
jannee skrev:Självklart ska trådarna i skogsforum handla om skogen. Men hur smalt eller brett spektra? Isolerar men forumet för mycket kommer det till sist att bli väldigt enahanda.
Trådar som spårar ur - självklart så gör det i alla forum. Moderatorn kan när han vill då låsa tråden.
För övrigt sammanhänger vår skogskötsel mycket med vad som händer i omvärlden, både politiskt och ekonomiskt.
Ska vi då sluta diskutera politik och ekonomi :!:
Bl.a påverkar IS krigshandlingar våra virkespriser - vilket ska vi då INTE diskutera.
MPs politik ? knäpp tyst.
Tydligen vill väldigt många ha det så - hänvisar till alla SEB gillanden.

Nu har stor Mullan och hans Talibaner lagt ribban så nu vet vi vad som gäller. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#352102
ÅsaNisse skrev:Tja SÄPO tar väl tillfället i akt med lite reklam för egen verksamhet efter tesen att all publicitet är bra publicitet.


Första april??
Säpo är väl nationalister, mindre vetande, lågutbildade, personer i utanförskap, rasister, mm mm
Senast redigerad av Sweden-viking ons 18 nov 2015, 19:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Krafttag forummedlemmar!

Seb macahan  
#352104 Jag förstår inte hur ni vrider till allt. Att kalla en uttalad terroristorganisation för farlig, oroande, idioter etc är nog helt ok för oss alla. Att kalla diverse politiker och deras partier för inkompetenta, lata, hänsynslösa etc är helt ok. Man kan och ska säga vad man tycker. Men när man generaliserar en hel grupp, land, religion och lägger in kränkande värderingar då är det inte ok. Sluta med bölandet om o inte få säga vad man tycker. Allt är inte svart och vitt. Vissa känner sig påhoppade och försvarar sig med löjliga kommentarer om att man ska "vara tyst" i stället för att gå till handling och respektera normalt sunt förnuft. Och för de som är så upplysta om världsläget och hoten, hur gör ni för att förändra? Eller ligger allt hopp på SD? För då känner jag mig mer orolig än någonsin. Lösningen är inte alltid den närmsta vägen. En del har valt att se konflikten i denna lilla vädjan, andra har valt att stötta lite hederligt svenskt vett. Att tro man står på barikaden med värjan i hand bara för att man har en åsikt som sårar och retar andra, det är o gömma sig bakom vedtraven!!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Krafttag forummedlemmar!

jannee  
#352117 De som sympatiserar med terroristorganisationer är antingen hjärntvättade eller fanatiker. Fanatikerna är inte sällan väldigt intelligenta , smarta och manipulerande.
Vi har säkert många sympatisörer ibland oss, kan t.o.m. vara din närmaste vad vet du :?:
Lika väl som man kan vara en SD anhängare kan man sympatisera med IS eller M eller t.o.m vara vänsterpartist (kommunist) :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).