Öppna kategorin

Paris attackerat!

8 inlägg 3953 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Paris attackerat!

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351341 Paris attackerat!

Hur får vi tänka eller skriva då?

Hur som helst tänker jag på de oskyldigt drabbade offren och dess anhöriga.....



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

vetinte  
#351344 En mycket relevant fråga.

Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

Fredrik Reuter  
#351351 Hej,
En tråd för att hedra offren i Paris är ok för mig.
Likt Sweden-viking går mina tankar också till oskyldigt drabbade och anhöriga.

Jag tror anhöriga uppskattar ett stilla hedrande av offren, men låt det stanna där, annars riskerar tråden att få slagsida och vips så hedrar vi inte längre om ni förstår vad jag menar...

Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351410 Ja "Sweden -viking" jag delar helt och fullt din avsky för det som hänt!
Precis som du så har jag, och vi här hemma hos mig, ett stort behov av att prata om det. För mig är skogsforum en sån plats där jag kan försöka dela mina känslor för alla de människor som mördades, och min egen oro. Det känns väldigt bra att vi kan det här bland alla dessa "alias" människor, där många blivit mer nära mig än många som jag ser varje dag med namn och allt.
Instämmer därför i Fredriks ståndpunkt, låt det stanna där. Tids nog, och på andra platser, finns utrymme för andra diskussioner och samtal, så tänker jag.
Med det sagt, jag har full respekt för dig "Sweden viking" och hur du känner och vill uttrycka dig Det sista jag vill är att ge intryck av att jag mästrar eller försöker tillrättavisa någon.

Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351428 Ett bra alternativ är förstås på Twitter #svepol. Där kan ösa på nu och om det mesta!

Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

halvproffs  
#351455 Visst är det lite konstigt det blir när det är nära. Usa o Ryssland bombar i Irak och Syrien där många civila omkommer t.o.m. ett sjukhus med Läkare utan gränser åkte med så dom skadade behövde inte lida mer. Ojdå, det måste vi undersöka tyckte jänkarna. Ryssland har bombat ihjäl massor av Tjetjener och vem bryr sig? Det är ju inte nära! Massor av flickor är kidnappade av Boko Haram, men vem bryr sig? Det är ju inte våra barn! Det är inte ens nära. Sydsudan ett annat område, Och så kan man fortsätta i nästan evighet

Avatar Fallback

Re: Paris attackerat!

jannee  
#351510 USA och eller Ryssland ska göra vad????????
Finns inga ekonomiska intressen för varken USA eller Ryssland, varför bry sig :mrgreen:
Tro nu inte att något land bryr sig så länge det inte riskerar att drabba landet ekonomiskt. ALLT handlar om pengar och inget annat, den som tror annorlunda är inte LITE trög i knoppen.
Empati är något du och jag ska ha mot dem som misslyckats i samhället - inte mot folk vi inte känner, eller har någon nytta av :oops:
England, Tyskland och Frankrike skulle enkelt med marktrupper lösa problemet - och kommer nog till sist att göra detta, men först när läget är riktigt akut.
Anfalla IS med eller genom infiltration + stridsvagnar och helikoptrar - troligtvis skonsammast mot den civilbefolkning som ändå finns kvar.
Vill jämföra detta med gallring, du släpper inte ned en stor klump över planteringen utan går in och tar bort det som behövs avlägsnas. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Paris attackerat!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351519 Svenska maskinförare håller tyst minut för offren i morgon klockan 11 http://www.lantbruk.com/lantbruk/svensk ... en-i-paris
/Niklas

 Tråden låst  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).