Skördare

Tankbyte!

14 inlägg 4174 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tankbyte!

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35109 Känns lite dåligt att man måste byta dieseltank efter 4300 tim 😡 .Är de någon här som bytt tank på nån gröning :?:



   TS
Användarvisningsbild
Lill Junior  
#35110 Har de blivit sprickor runt svetsarna?

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35112 Du är inte ensam, dock har jag dålig koll på hur 770D och 1070D är drabbade, på min 1070D var det ståltank, men har för mig att de gick över till plast även på de mindre som det är på 1270D och 1470D, här har det varit stora problem vid anslutningar till tanken.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35115 Vet några som bytt 2 gånger på en 1270. Är tydligen nånting runt anslutningen eller nå som är dåligt. Ska väl vara åtgärdat på nyare maskiner. Vi har då klara oss med 1470n.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35116 En sån där typisk grejj som inte får / ska hända på maskiner för x.xxx.xxx kr.

Har hört flera bekanta som haft strul med tankar på 1070d/1270d, tror de haft plasttankar..

Även strunt-problem med "gummitutan" kallad Kompensator, mellan hyd.tank o arb.pump - den verkar inte räcka till, de får lägga under distanser på motorfästen etc, för det börjar läcka olja, med div reptid som följd.. ILLA John Deere!!

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35117 Åkte med Månstorparen i deras 1470. Man såg på tankpåfyllningen va den rörde på sig pga att det skvalpade i tanken.
Byta tank pga läckande tank är ju för jäkla så dåligt, ska inte kunna få hända.
Det kan man inte direkt kalla miljövänligt.

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35119 Det är vi nipplarna som man skruvar fast slangarna som det börjar läkcka. Vem törs köpa en helt ny maskinmodell av dom där :roll:

   TS
Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35124 Problemen ska vara tillrättade.

Dock har ni ett stort arbete framför er, allt ovan tank ska bort....

Avatar Fallback
Månstorpan  
#35126 bytte tank på min 1470 nu vid nyår, men tyckte de gick lätt att byta den.. var inga problem att göra de.. om ja minns rätt så tog de mig två dagar, passade även på att byta kopplingen när pumparna ändå va borta så tar inte så lång tid att byta, hade man vatt två så skulle de nog gått fortare...

sen dom nya tankarna ha dom gjort om så alla anslutningar sitter på ovansidan av tanken, till vänster om pumparna så de ska nog hålla bättre får vi hoppas!

Avatar Fallback
Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35127 2 dagar för något som inte borde få hända anser jag är lång tid. En del har ju fått byta tank 3-4 gånger, servicekillarna kunde ju göra det i sömnen.

Användarvisningsbild
Spidde  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35129 Vi fick anslutningarna på helt andra ställen efter bytet på 1270:n.
Ser ut att vara lösning på ett mycket vanligt problem...

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35145 Jo,men på våran 1470 så hade nån 😡 glömt en 8mm bult under plasttanken,som tur såg vi den vid första oljebytet annars hade den nött hål på tanken :D

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35160 Våran nya tank ser exakt lika ut som den gamla, dom säjer att dom gort nån förändring men det visar sig väl :?

   TS
Avatar Fallback
mrhakan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35186 vi har bytt tank 2ggr på vår 1270d men nu den senast så är den helt omgjord nu går alla anslutningar ner på vänster sida under centralsmörjnings burken om man har en sådan och då är de rörer ner i tanken och det komma troligen att funka bättre

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).