Skogsnyheter

Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

23 inlägg 10381 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

bjed0001  
#350744 Jag tror du har helt rätt Jannee, vi ska utnyttja den resurs som dessa människor innebär. Och är man lite strategisk inom skogsnäringen så kan det finnas vinster med att anställa lite syrier. Kriget kommer ju inte att hålla på för alltid och när landet ska byggas upp igen så borde det finnas lite sug efter virke... Historiskt sett har ju stor invandring från en region sedermera lett till ökad export till just den regionen...

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

anersimyra  
#350749 Ett tydligt bevis på att politiker inte lever i verkligheten när de påstår att människor med låg eller ingen utbildning passar för skogs / lantbruk / trädgårdsarbete. Föreställningen är en kvarleva från när patienter på sanatorier gick och påtade i sanatoriets trädgårdar.. :x :x :x

Användarvisningsbild

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

anersimyra  
#350750 [quote="anersimyra"]Ett tydligt bevis på att politiker inte lever i verkligheten när de påstår att människor med låg eller ingen utbildning passar för skogs / lantbruk / trädgårdsarbete. Föreställningen är en kvarleva från när patienter på sanatorier gick och påtade i sanatoriets trädgårdar..

Avatar Fallback

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

röjar kalle  
#350763 Men Janne då så kan du väl inte resonera. Sverige och svenska folket är ju världsbäst på allt så det går inte.Det är ju bara våra utbildningar som är bäst så inga andra duger så det så. :wink: :wink: :wink:

Avatar Fallback

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

tallen100  
#350764 Nä erfarenhet räknas inte, huvudsaken är att du har något fint inplastat kort :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

anersimyra  
#350779 Politikerna talar ju om beredskapsarbete, den kommunala " risbrännarligan " vill säga.. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#351009 Men de får tydligen inte bo hos lantbrukare http://www.lantbruk.com/lantbruk/anna-m ... flyktingar
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lövén: Flyktingar ska få jobba i skogen

totte  
#351217 Jaha, nu åkte den här tråden samma väg som det brukar så när invandring kommer på tal. Ett långt inlägg med den sedvanliga undergångspropagandan, präglat av svepande kritik mot i stort sett allt utom SD. Det är sagt att den här typen av diskussioner inte hör hemma på skogsforum. Jag har tagit bort inlägget och ett efterföljande svar samt låst tråden.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).