Skotare

Vad ska man köpa för stol till maskinen?

22 inlägg 10938 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35009 Finns väl många olika stolsmärken. Men frågan är väl hur många det är som pallar för de lite hårdare tagen de blir i en skogsmaskin motför t.ex en lastbil lr. lastmaskin.

Rottne skotare
Avatar Fallback
getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35035 Angåend BeGe stolar så har gummikudden under packat ihop.så det finns inte nå fjädring alls.
Finns det såna att köpa och var. Stolen är några år gammal.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35049
Engstrand skrev:Finns väl många olika stolsmärken. Men frågan är väl hur många det är som pallar för de lite hårdare tagen de blir i en skogsmaskin motför t.ex en lastbil lr. lastmaskin.


nej! det var det jag misstänkte :wink: blir det lite tuffare resor! så är det nog KAB eller BE-GE ...verkar inte finnas många alternativ :lol:

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35054 Precis,står väl nog Be-Ge instämplat i r-ven på en den dag man lämnar in slutstycket :D :D

Avatar Fallback
1410an  
#35064
getost91 skrev:Angåend BeGe stolar så har gummikudden under packat ihop.så det finns inte nå fjädring alls.
Finns det såna att köpa och var. Stolen är några år gammal.


Allt finns att beställa på BeGe.

Avatar Fallback

Sidostöd till be-ge

ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#35412 Ni som har sidostöd till be-ge stolarna vad tycker ni om det :?: och går dom att justera så att dom passar till både smala och breda förare :?: :)

Avatar Fallback

Re: Sidostöd till be-ge

1410an  
#35469
ÖSA4ever skrev:Ni som har sidostöd till be-ge stolarna vad tycker ni om det :?: och går dom att justera så att dom passar till både smala och breda förare :?: :)


Utan dom ramlar man ur stolen ;) och ja där sitter justerskruv så man kan justera ut/in dom..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).