Motorsåg och handhållet

Bensinlekage hva 353G

4 inlägg 2792 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bensinlekage hva 353G

proson  
#350581 Hejsan alla ni kunniga på motorsågsproblem.
De är så att jag har en hva 353G som går bra och jämt hur jag än håller den,men den läker soppa när jag har den liggande,då smådroppar de hela tiden,och om jag öppnar bränslepåfyllningen så läker de betydligt mera.de kommer inte ut vid förgasaren utan de kommer ut någonstans vid triobraken. Vad tror ni de kan vara som orsakar de lekaget mvh proson.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Sv: Bensinlekage hva 353G

Krokmark  
#350590 Har dålig koll på om det ser likadant ut på HVA men på min Jonsered har det någon gång hänt att en slang lossnat och läckt bensin.
Den sitter i glipan mellan bakre handtaget och kåpan, på höger sida precis bakom fästet för bågen.
Det är den högra slangen på bilden.
En liten gummislang med en gummimuff i änden som är påtryckt på en nippel.
Pilligt som bara den att få dit igen men det går.

Användarvisningsbild

Re: Bensinlekage hva 353G

totte  
#350605
proson skrev:Hejsan alla ni kunniga på motorsågsproblem.
De är så att jag har en hva 353G som går bra och jämt hur jag än håller den,men den läker soppa när jag har den liggande,då smådroppar de hela tiden,och om jag öppnar bränslepåfyllningen så läker de betydligt mera.de kommer inte ut vid förgasaren utan de kommer ut någonstans vid triobraken. Vad tror ni de kan vara som orsakar de lekaget mvh proson.


Låter som tankluftningen, nån pilledutt som behöver bytas. Skall sitta på tanken övesida, pekande åt höger, om jag tolkar IPL:en rätt.
1447184407_pilledutt.jpg

Användarvisningsbild

Re: Bensinlekage hva 353G

traktorz  
#350675 Den gamla vyonpluggen (för tankventilationen) sitter som berget. Den är på nyare modell ersatt med en lösare variant, som mycket väl kan ha lossnat.

Ref:
Tankluftning

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).