Så min fråga är om det är någon där ute som kör runt med 14"-fälgar med 26-27" och tycker det funkar bra?
Kse skrev:Tycker själv det känns lite overkill med Beadlock men det beror ju på hur man kör.
Har kört 0,2 under jakten utan problem men då är det bara lugn körning i hyfsat mjuk och snäll terräng kör med 27" Swampwitch.
Sen är det såklar en stark "ha faktor" på beadlock och det kan jag väl förstå.
Uvskogen skrev:Aldrig hört om beadlock men det låter smart. Får flera gånger per år rensa bort pinna som satt sig mellan fäl och däck.
traktorz skrev:Vår Polaris XP850 levererades med:
♦ MAXXIS M9805 AT26x8-14 (205/75-14) 44J
♦ MAXXIS M9806 AT26x10-14 (255/60-14) 44J
Har senare bytt däck till bredare och med större diameter:
(6 ply på både de gamla och de nya)
♦ ITP MUD LITE 27x10.00-14 NHS 78F
♦ ITP MUD LITE 27x12.00-14 NHS 84F
lufttryck som används: 0.33kPa
Funderar på att skaffa billiga stålfälgar till orginaldäcken, för användning tillsammans med snökedjor.
ITP Mud Lite var nog inte rätt köp för oss, ty däckens skovelmönster lätt gräver sönder underlaget på myrmarker.
traktorz skrev:Vår Polaris XP850 levererades med:
♦ MAXXIS M9805 AT26x8-14 (205/75-14) 44J
♦ MAXXIS M9806 AT26x10-14 (255/60-14) 44J
Har senare bytt däck till bredare och med större diameter:
(6 ply på både de gamla och de nya)
♦ ITP MUD LITE 27x10.00-14 NHS 78F
♦ ITP MUD LITE 27x12.00-14 NHS 84F
lufttryck som används: 0.33kPa
Funderar på att skaffa billiga stålfälgar till orginaldäcken, för användning tillsammans med snökedjor.
ITP Mud Lite var nog inte rätt köp för oss, ty däckens skovelmönster lätt gräver sönder underlaget på myrmarker.