Arbetskläder för skogen

Pannlampa?

219 inlägg 115148 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

molnia  
#298923 obantteg och elfing nu önskar jag en väldigt detaljerad recension om era lampor. :wink:

laddas den via usb? bilder bilder! :P
är det vettigt att köpa till ett huvudfäste PRO
http://www.ledlysen.se/tillbehor/huvudf ... faste.html
för att enklare få fast lampan både på hjälmen och på huvudet utan hjälm.

jag har inte kommit till att köpa något från e-bay men blir riktigt sugen på det när man ser priserna du har gett elfing. fast jag skulle gärna köpa en lampa och 2 batterier, (eller 2 lampor och 4 batterier.. :mrgreen: )
men man får kanske maila försäljaren och fråga om det går. har erfarenhet att batteridrivna saker blir mycket tacksammare att använda om man har flera batterier.

såg att samma försäljare även sålde solarstorm X3:

http://www.ebay.co.uk/itm/SolarStorm-3x ... 2c82fd5339

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

molnia  
#303789 fick hem 3st av tidigare nämnd pannlampa..solarstorm X2. lyser bra. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

Robertberg  
#303857 Har haft min på jobbet ett tag nu, alla mina kollegor har blivit avundsjuka! ;)
Använder mest lägsta effektläget, det räcker gott och väl när man jobbar i sitt närområde. Det enda att anmärka på är att den är lite väl mycket "spot" för att vara optimal att jobba i.

Här är en dålig mobilbild, fokus på dörren.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

Elfving  
#303897
molnia skrev:fick hem 3st av tidigare nämnd pannlampa..solarstorm X2. lyser bra. :mrgreen:

Kul att du blev nöjd! :grin:

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#340352 Ledx kommer med några nyheter i år. Bl.a. får Ledx Cobra 6500 lumen http://ledx.se/nyheter-hosten-2015/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

Freddan1979  
#342038 Tycker just längden ofta är ett problem, förstår inte varför det ska vara så svårt att lösa..

Användarvisningsbild

Re: Sv: Pannlampa?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342050
Freddan1979 skrev:Tycker just längden ofta är ett problem, förstår inte varför det ska vara så svårt att lösa..


Längden på vadå? Sladden?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#342289
1442341718_hl55_17__83714.1408076136.1280.1280.jpg


Någon som har erfarenhet av Fenix HL55?
Ser riktigt intressant ut när man kikar bilder/filmer.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#349988 Köpte mig en Fenix HL55.
Inte testat den så mycket än. Men mycket nöjd än så länge.
Svårt att återge hur en lampa lyser på bild.

Bilderna tagna med läge Hög-420lm.

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

sundelius  
#350037 Bra tryck i den :-BD

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

åberg  
#350327
TheJo skrev:Köpte mig en Fenix HL55.
Inte testat den så mycket än. Men mycket nöjd än så länge.


Hur upplever du bredden ljuset? Är det mest i mitten och ströljus åt sidorna eller är det skapligt jämnt?

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#350333
sundelius skrev:Bra tryck i den :-BD


Ja, tycker den lyser bra :)
Rätt mycket dimma när jag tog bilderna, så får se skillnaden utan dimma.

åberg skrev:Hur upplever du bredden ljuset? Är det mest i mitten och ströljus åt sidorna eller är det skapligt jämnt?


Svårt att säga om det är bra eller dålig spridning, då jag inte har så mycket att jämföra med.
Skulle säga att bild nr 3 är mest likt hur jag uppfattar ljuset.
Hade gärna fått vara lite mer bredd kan jag känna just nu. Får återkomma när jag har använt den mer, och under arbete.

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

TheJo  
#351823 Testmontering. Funkar bra :)
Går att fälla upp visiret utan problem.
Inte testat den i fält än. Kan eventuellt behövas något gummi eller liknande, så den inte glider runt.

Skulle behöva en laddare till 18650-batterierna.
Har ni tips på någon prisvärd?

Avatar Fallback

Re: Pannlampa?

Hema  
#351826 Har för mig att några polare snackade om denna (Ca 360inkl frakt från England):
http://www.ebay.com/itm/Nitecore-D4-Intellicharge-Battery-Charger-RCR123A-26650-18650-AA-AAA-EU-plug-/251863700298?hash=item3aa43f134a:g:L2YAAOSwAL9UhkMT
Bild

Användarvisningsbild

Re: Pannlampa?

svampbob  
#351832 Jag använde dubbelhäftande tejp och det funkade hela säsongen.

Jag ser att du har tagit bort den lilla skärmen på visiret. Det hjälper till och ger bättre ljus på sågen som annars vill hamna i skuggan som skärmen ger.

TheJo skrev:Testmontering. Funkar bra :)
Går att fälla upp visiret utan problem.
Inte testat den i fält än. Kan eventuellt behövas något gummi eller liknande, så den inte glider runt.

Skulle behöva en laddare till 18650-batterierna.
Har ni tips på någon prisvärd?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).