Traktorer och processorer

Skogskran på extra bakaxel

8 inlägg 5356 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogskran på extra bakaxel

Hema  
#349532 Jag vet inte om denna lösning har varit uppe på forumet inan, men tycker att den verkar ha en del fördelar. I klippet kan man se att de även har en processor där bak. Jag har dock för länge sedan sett ett klipp, där processorn satt i fronten, men kan inte hitta det klippet hur mycket jag än söker. Upplever att traktorn agerar väldigt stabilt. Vet inte hur denna skulle stå sig i konkurransen med Alphavagns-Anders-Valtror.




   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

alias  
#349584
Hema skrev:Jag vet inte om denna lösning har varit uppe på forumet inan, men tycker att den verkar ha en del fördelar. I klippet kan man se att de även har en processor där bak. Jag har dock för länge sedan sett ett klipp, där processorn satt i fronten, men kan inte hitta det klippet hur mycket jag än söker. Upplever att traktorn agerar väldigt stabilt. Vet inte hur denna skulle stå sig i konkurransen med Alphavagns-Anders-Valtror.


Du tänker kanske på denna:



MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

Hema  
#349588 Nope inte den. Den jag tänkte på var som den jag postade med extraaxel bak, men med processorn fram.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogskran på extra bakaxel

stegmaster  
#349594 Precis. MInns den, tror det var en Landini eller New Holland (den var åtminstone blå) , men den videoen verkar inte finnas mer, tyvärr

Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

Hema  
#349600 Ahh, då mindes jag rätt. :)
Men vad tror ni om lösningen med lyftbar extra bakaxel, bra eller anus?

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#349649 Kunde axeln pendla med?
Annars blir de bara konstigt i terrängen och i filmsnutten körde dom inte på nåt ojämnare än en åker....

Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

Hema  
#349652 Vet inte, men lite rörelse måste det vara. Måste bli väldigt stora krafter annars.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogskran på extra bakaxel

Jim_90  
#349654 Nisula har ju ett hjul och det funkar ju.. pendelaxel och halvband så blir det som mitt projekt :-BD

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).