Inomgårdsmaskiner

Hembyggd kompaktlastare

5 inlägg 4441 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hembyggd kompaktlastare

totte  
#347807 Här är en som byggt sin egen kompaktlastare. Medlem på Citroënakuten.

Fyrhjulsdrift, midjestyrning. Hydraulikgrejor, pump, ventiler, mm från gamla hydraulcittror. Renault 4-motor. Allt byggt fullständigt från grunden. Ett mycket imponerande hantverk. Här ser vi den på en av de första testkörningarna, en hel del detaljer kvar att göra på den.



Här är llänken till byggtråden på "akuten", man kan läsa måste vara registrerad för att se bilderna också: http://www.citroenakuten.com/viewtopic. ... 19&t=62566



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Hembyggd kompaktlastare

Göt  
#347809 fantastiskt vad människor kan :-BD ^:)^

Avatar Fallback

Re: Hembyggd kompaktlastare

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#347813 Ack ja - dessa Citroen-nördar

Avatar Fallback

Re: Hembyggd kompaktlastare

axwell  
#347860 Smått imponerande bygge, med mindre briljans än cvtrac.
Förstod redan i första inlägget att tottes bygge hade utlöst ett oöverstigligt habegär. :mrgreen:

Orkade bara läsa några sidor, det får bli fler senare och så småningom 14 sidor. :|

Lite mer övning med tilten (för svag) så kommer det att gå ännu bättre att ösa sand.

Parallellgång i tilten och att den inte stod på näsan samt motorljudet ger pluspoäng.

Men framför allt tottes goda råd hela vägen så långt jag nu hunnit läsa. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Hembyggd kompaktlastare

totte  
#347907 Utseendemässigt är den ju inte så briljant än, men kanske blir när han blir klar, huvar och skydd finns på att-göra-listan. Mekaniskt är den riktigt briljant byggd, hemslöjd på högsta nivå.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).