Jag har använt batteriet ihop med Husqvarnas "näst" största grästrimmer 536 LiL (samma elmotor, men 536LiR har röjsågsstyre):
Vanligtvis hänger det med ett enkelbatteri på 3Ah till maskinen. Jag tycker att ryggbatteriet sitter bra på selen och att selen även den sitter tämligen mycket bra. Tipset är att se till att den lägger mest vikt på höften. Det finns flera fästpunkter att fästa kabeln på och den sitter bra, samt ihopkoppling mellan kablarna från maskin och batteri känns även den riktigt bra. Tanken är väl att man ska gå runt och smådutta med maskinen efter man klippt gräsmattan och då går det även bra att använda trimmern på ekonomiläget (vilket förlänger batteritiden rätt markant), men när man ska röja grövre gräs, tjockt och med inslag av lite mjukt sly, ja då drar det uppenbarligen en massa effekt.
Jag har än sålänge endast hunnit köra två gånger med detta ryggbatteri (första gången låg laddningen på 95%) och totaltiden har då hamnat mellan 70-75min innan batterit varit slut. Så för ändamålet att röja högt och tjockt gräs, så är denna lösning inte en ersättare till bensinvarianten, men använder man den såsom det är tänkt kommer det nog visa sig att det blir ett helt annat resultat. Nu skulle jag vilja testa med batterisågen och se hur länge det skulle funka.
Ska kontakta Husqvarna om de körningstider som jag har fått, kan stämma eller om det är något fel på min utrustning (kan tycka att de är i kortaste laget), återkommer med svar.