Arbetskläder för skogen

kläder i skogen en dag som denna?

9 inlägg 4812 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kläder i skogen en dag som denna?

volvo_per  
#347697 Jag har så jäkla svårt att klä mig lagom. Vad har ni på er en dag som denna när ni arbetar i skogen? Ca 10 grader.

Idag hade jag en supertunn underställströjja och sedan technical extrem jacka med fullt öppna dragkedjor och svetten bara spruta :( sedan vågar man ju inte ta av sig när man är dyngsur.



   TS
Användarvisningsbild

Re: kläder i skogen en dag som denna?

T Landström  
#347702 Är det uppehåll så har jag nog en kortärmad underställströja på mig och jacka...känner jag att det blir för varmt åker jackan av och jag kör bara i kortärmat...
Har en varsel t-shirt som jag körde med förra hösten när jag röjde...

Så det blir helt enkelt som när man tävlar... Värmer upp med jacka och sedan åker den av... Har alltid med minst ett torrt ombyte i ryggsäcken.

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

haggloader  
#347704 Merinoull, merinoull, och merinoull!
Du kör väl med sågskyddsbyxor men på överkroppen skulle det räcka med janus pro kofta som överdel

Användarvisningsbild

Re: kläder i skogen en dag som denna?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#347710 Erlings väst + långärmat syntetunderställ.

Ska det röjas (= inga sågskyddsbyxor) blir det ett tunt syntetunderställ + arbetsoverall.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

Nybyggeluen  
#347717 Pfanners långärmade andningsaktiva tröja är suverän. Kyler när man svettas och röjer och värmer när man tankar.

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

haggloader  
#347720 Det jättefina Lundhagstyget som fanns för 10-15 år sedan finns det kvar?
Vad hette tyget?

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

rikard_e  
#347743 I onsdag var det runt 8-10 grader, körde lugnare och längre och satte lön efter det istället.

Tog betalt för en 7 timmars dag fast det blev 9 timmar och 30 minuter.

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#347767 Ett par gamla north face vandringsbyxor, vandringskängor och tunn kortärmad tshirt. Funkar i röjning ner till 10.

Skall ma hugga blir det byxor, jacka och t-shirt ner till -5. Kallare än så vet jag knappt hur man gör. :)

Avatar Fallback

Re: kläder i skogen en dag som denna?

Sigge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#348147 Beror på jobb. Om jag kör röjning, så klämmer ju selen åt jackan = ventilationen blir jättedåligt och då svettas jag något kopiöst mycket. Då kör jag med röjbyxor, jacka och funktions T-shirt ända ned till några minusgrader. Blir det kallare än det, så har jag en tunn långärmad underställströja. Vid huggningen, så blir jag inte riktigt lika varm, så jag kan ibland börja med den tunna underställströjan för att vid första rasten byta till funktions T-shirt. Pfanners långärmade och kortärmade tröjor är mycket bra, som sagt. Kyler vid varmt väder och värmer vid kallt väder. Jag har numera alltid minst ett ombyte med mig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).