ons 23 dec 2015, 16:27#359419
Försökte provstarta igår. Tände på andra draget - i en sekund, sen var det tji. Kollade tändstiftet efter ett tag om den blivit sur och det luktade inte ens bensin i cylindern. Bort med soppaslangen och det rann mycket blygsamt ur den trots full tank. Sköljde ur tanken tre gånger med ren bensin men det rann dåligt ändå ur slangen till förgasarn, tyckte jag, Skruvade ihop allt idag utan svärd och efter en sup(sågen) tände den till och då tokdrog jag några gånger och...
WOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Den gick igång, bort med choken och ett lätt gaspådrag, sen tuffade den på men med för hög tomgång, så jag knallade runt lite med sågen och letade efter en skruvmejsel och passade på att vända och vrida på sågen och till och med skakade om den lite brutalt och den motorljudet förändrades inte det minsta lilla, helt underbart!! Och oljepumpen fungerade också, jag hoppat över/glömt kolla igenom den. Den gick tio minuter innan jag började skruva ner tomgången och då skruvade jag lite för mycket och den dog. Hann inte mer idag, fortsätter imorgon och ska försöka filma en snutt. Har tyvärr inget friskt träd att testa såga i, ska leta rätt på något.
Jag hade ställt in L- och H-munstyckena innan - enligt gamla manualen 3/4-dels resp. 1 helt varv ut och det kändes väldigt bra. Varvade fullt en gång lite kort efter att ha gått på hög tomgång 7-8 minuter, och den svarade bra och starkt men med en aning fördröjning - kan man fixa det med munstyckena eller får man leva med det, tro?
1450884381_faerdigrenoverad.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto