Trädfällning (arborist)

intresserad av att börja klättra

3 inlägg 2776 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

intresserad av att börja klättra

djungeljohan  
#347037 Tjena! Har jobbat i skogen i snart 10 år med framförallt kanträdsfällning/röjning efter lokalnät och känner att jag står still och behöver vidareutvecklas. Är otroligt sugen på att börja klättra men hur går man bäst tillväga för att komma igång? Sett att de finns en hel del kurser, bör man ha förkunskap inom klättring innan man går dessa? Tråkigt att kugga om man pungar ut från egen ficka då dom inte är gratis :). Även funderat på att gå som lärling så tips på företag som tar emot trainees hade varit guld värt! Är erfaren huggare och har kort A-D



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: intresserad av att börja klättra

Mr.Stihl  
#347128 Hej! Gick en 10 veckors kurs på Merrist Wood College i Guildford. Tyckte det var bra lärare och inte så dyrt (18 år sedan :mrgreen: )

Användarvisningsbild

Re: intresserad av att börja klättra

djungeljohan  
#347132 Haha jofan, varför inte. Är flera klättrare jag snackat med som har rekommenderat England. Ska kolla upp det

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).