Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744897 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
totte  
#34371 Får jag välja på puben så tar jag en ale, Abbots ale, Bishops Finger eller Kilkenny t ex. Ljusa lager som Mariestads skall det vara till maten, där är ale lite för mastigt. Riktigt mörka öl är jag inte så förtjust i, med ett undantag, tjeckiska Primator.

Håller med Magnus M, Norrlands kräver lågt pris för att vara ett alternativ, men som sagt öl är verkligen en smakfråga.

Elmia
Avatar Fallback
Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34382 Hmmm..Man brukar bara vara kräsen dom tre-fyra första glasen..oavsett om det är öl,wiskey eller vin..Efter ett tag så slinker det mesta ner..Vilket man ångrar dagen efter.. :roll: Men får jag välja, så föredrar jag att skaffa mig baksmälla med Norrlands Guld eller Famous Grouse, å helst då, The Black Grouse.. :)
Mvh. Ulf

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34473 kul läsning , själv tar jag inte i sprit av olika slag med tång ens :wink: utan det är ÖL som gäller och det enda som duger är Carlsberg av alla slag , men helst Carlsberg hof 4,3 den är min klara favorit , men det finns mycket goda öl ..beror lite på vad man äter till kanske ? , .. men mariestads är också fin .. kort sagt är det ÖL i alla former som gäller :wink:

Avatar Fallback
jokin  
#34479 Dricker gärna Famous Grouse,tycker den är len å fin 8) Öl:det mesta går ner 8) Men får jag välja så blir det ljus öl t.ex Falcon,tuborg,heineken och Staropramen ä god!

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34485 Brukar köpa någon back Carlsbergs hof när jag är i danmark. Tar med flaskorna tillbaks och blir nästan förmögen en stund. :o

Annars dricker jag det mesta, kan till och med ta en wisky om den är mild och jag blir bjuden, annars får det vara.

Åt på en golfrestaurang utanför Värnamo i lördags. Där serverades en öl som hette Eriksberg när Mariestads tagit slut. Den var inte alls dum.

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34492 En öl som ni alla måste smaka är en som heter Innis&Gunn, den är så jäkla god :)

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34493 i sommras var jag på Åbros Pub o testade o dricka färsköl. (ej renad) blev positvt överaskad..

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34521 Med risk för att verka tråkig så e de norrlands som gäller,de e klart ska man bli på fyllan så drar det ju bäst med en blanksup. 8)

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34585
Kenneth skrev:Med risk för att verka tråkig så e de norrlands som gäller,de e klart ska man bli på fyllan så drar det ju bäst med en blanksup. 8)


nog rätt många som häver en hel del norrlands :wink: , har även jag gjort .. men du vet ju att det är som med snusen - med Carlsberg ..den vill man ju inte vara utan på helgen :wink: , ( "snusen" är ju även tösen för mig) :lol:

och nog är det en blank som drar bäst :lol: , men det var längesedan för mig , jag vet inte varför , jag får så mycket konstiga biverkningar vid spritkonsumtion :roll:

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34627
"spindeln" skrev:
Kenneth skrev:Med risk för att verka tråkig så e de norrlands som gäller,de e klart ska man bli på fyllan så drar det ju bäst med en blanksup. 8)


nog rätt många som häver en hel del norrlands :wink: , har även jag gjort .. men du vet ju att det är som med snusen - med Carlsberg ..den vill man ju inte vara utan på helgen :wink: , ( "snusen" är ju även tösen för mig) :lol:

och nog är det en blank som drar bäst :lol: , men det var längesedan för mig , jag vet inte varför , jag får så mycket konstiga biverkningar vid spritkonsumtion :roll:

har fått för mig att biverkningarna är ungefär som att snusa. gör du det inte regelbundet så känner man av det..

Användarvisningsbild
totte  
#34634
Niklas H20 skrev:har fått för mig att biverkningarna är ungefär som att snusa. gör du det inte regelbundet så känner man av det..


Jo, man kan träna sig att tåla sprit, problemet är det som händer när man blir vältränad.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34646 Ja visst kan det vara skadligt o till höra den tyngre proffs ligan, på många sätt...

Vi i "korpen" har nog mer kul än dem...

Avatar Fallback
Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34681 He he tur man har egen rustaurang så man kan provsmaka ölen. :lol:
Vi har ett öl som heter Bernad, kommer från tjeckien. jäkligt gott faktiskt. Till o med deras mörka är ok.
Annars ett svenskt öl som är gott är Alafors lager. :D . finns tyvärr inte på så många ställen o köpa.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34683 tjenixen igen , har försökt att sluta med snusandet ett antal gånger , och det är lös general som gäller :) , men det lyckas inte , samma lika med att sluta "snusa och gosa med tösen min" :wink: ..huvva!! farliga saker , det kan ju bli så man har ett helt fotbollslag till slut :lol: , resten har man nog inget val med :?: ska man vara körbar varenda dag , helger ,osv så gäller det att verkligen planera om man ska festa på :shock: , såg några skräckexempel på noliamässan...Hmm! kommer dessa människor ihåg vad de sett för produkter/ nyheter? .. men sånt fylleri på en yrkesmässa kan verkligen ge dåliga "vibbar" ...eller hur ?

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34713 det blir öl för det mesta och då gärna en carlsberg export 5,1

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).