Motorsåg och handhållet

Piratkopierade motorsågar

9 inlägg 4467 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Piratkopierade motorsågar

Peckberg  
#346262 Jag läste i tidningen Skogen att det återigen hade sålts en massa piratkopierade Stihl motorsågar i Sverige. Det jag funderar över är om det är vanligt med samma fenomen på Husqvarna/Jonsered?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Piratkopierade motorsågar

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346264 Kan bara fundera på varför folk köper skiten

Användarvisningsbild

Re: Piratkopierade motorsågar

totte  
#346265
Peckberg skrev:Jag läste i tidningen Skogen att det återigen hade sålts en massa piratkopierade Stihl motorsågar i Sverige. Det jag funderar över är om det är vanligt med samma fenomen på Husqvarna/Jonsered?


Jodå, det har förekommit ganska många kopior på, främst, Husqvarna. Stihl-kopior verkar dock vara vanligare.

Användarvisningsbild

Re: Piratkopierade motorsågar

Fredrik Reuter  
#346266 Hej,
Ja, det finns ju Norrköping 52cc motorsåg .
Men det verkar som att problemet är större hos Stihl - Piratkopior!

Avatar Fallback

Re: Piratkopierade motorsågar

Peckberg  
#346387 ja det var en nyhet att det fanns motorsågar av fabrikat "Norrköping" :lol: .

   TS
Avatar Fallback

Re: Piratkopierade motorsågar

Blivande snickare  
#346396 Finns ju Jonköping åxå har jag sett :P

Användarvisningsbild

Re: Piratkopierade motorsågar

JensSkoog  
#346462
bengt.a skrev:Kan bara fundera på varför folk köper skiten

Dom vet inte bättre, tyvärr. Senn kommer dom när sågen faller i bitar, och jamrar att det är skit :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Piratkopierade motorsågar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#346468
Blivande snickare skrev:Finns ju Jonköping åxå har jag sett :P


Ja, då Jönköping och Huskvarna numera är sammanväxta, så blir det ju lätt att förväxla Jönköpings och Husqvarnas sågar... :lol:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Piratkopierade motorsågar

Seb macahan  
#346479
JensSkoog skrev:
bengt.a skrev:Kan bara fundera på varför folk köper skiten

Dom vet inte bättre, tyvärr. Senn kommer dom när sågen faller i bitar, och jamrar att det är skit :mrgreen:


Det är lätt o döma andra...Har en släkting som för något år sen fick besök av en verktygsbil, loggad och allt såg prydligt ut. Säljaren visar ett "kit" med Makita 18V Lion maskiner. Paketpris 6800kr. Kostar i handeln 8-10 000. Min släkting provade maskinerna (visningsmaskinerna) som var 100% äkta. Efter lite prutande tog han ett paket. Prydligt nerplockat i en en inplastad Makita väska. Först 2dagar senare när han tar upp en maskin upptäcker han att det är en helt annan känsla på hans nya maskiner jämfört med de han provade. Känner sig givetvis grundlurad. Men det är ofta så de här jobbar. Dom visar ett original sen får de en kopia nerpackad i en låda.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).