Hema skrev:SawTroll skrev:556 (555 med stort sverdfeste) har imidlertid i praksis vært en ren eksportmodell, så langt. Så vidt jeg vet selges modellen bare i Australia og New Zealand.
Intressant att Husqvarna håller på med en rad olika modeller, men en vanlig 540, ne det går då rakt inte för sig. (Nästan så man blir sugen att köpa sig en T540 och en 3D-skrivare och fixa en egen 540).
Nonkan skrev: Jobbas på det Dock är ju marknaden för professionella 40 cc-sågar inte speciellt stor så det blir inte så hög prio. .......
SawTroll skrev:Nonkan skrev: Jobbas på det Dock är ju marknaden för professionella 40 cc-sågar inte speciellt stor så det blir inte så hög prio. .......
Det er det jeg antar også, den kommer nok en gang.....
Niking skrev:SawTroll skrev:Nonkan skrev: Jobbas på det Dock är ju marknaden för professionella 40 cc-sågar inte speciellt stor så det blir inte så hög prio. .......
Det er det jeg antar også, den kommer nok en gang.....
Bättre vore väl om Husqvarna satsade på en riktig 43-kubikare med triobrake och lät batterisågen ta 35 cc-segmentet.
/Niklas
SawTroll skrev:Niking skrev:SawTroll skrev:[quote="Nonkan"] Jobbas på det Dock är ju marknaden för professionella 40 cc-sågar inte speciellt stor så det blir inte så hög prio. .......
Det er det jeg antar også, den kommer nok en gang.....
Bättre vore väl om Husqvarna satsade på en riktig 43-kubikare med triobrake och lät batterisågen ta 35 cc-segmentet.
/Niklas
Niking skrev:Det vore om inte annat trevligt om det dök upp en värdig efterträdare till 242:an. Den där 543:an lämnar dessvärre en del övrigt att önska. Bl.a. en del onödiga 1980-talslösningar angående skruvar, svärdsmuttrar och reglage. Mer rapphet skulle heller inte vara i vägen.
Angående 550, så har jag inte kört den i skarpt läge. Däremot har jag föregångaren 346 XPG NE trio och den är klart tyngre (och starkare) än min gamla 242 XPG TAC.
...
traktorz skrev:Niking skrev:Det vore om inte annat trevligt om det dök upp en värdig efterträdare till 242:an. Den där 543:an lämnar dessvärre en del övrigt att önska. Bl.a. en del onödiga 1980-talslösningar angående skruvar, svärdsmuttrar och reglage. Mer rapphet skulle heller inte vara i vägen.
Angående 550, så har jag inte kört den i skarpt läge. Däremot har jag föregångaren 346 XPG NE trio och den är klart tyngre (och starkare) än min gamla 242 XPG TAC.
...
TrioBrake och Handtagsvärme är jag beredd att avstå från, i den lilla klassen 35cc-40cc.
Själv var jag entusiastisk till lanseringen av Husqvarna 543XP(G), som dels tillhandahöll handtagsvärme, samt körde .325" kedja. Men dagens bästa 50cc sågar är så mycket bättre, samt att vill man absolut spara vikt, leta i 35cc-40cc klassen.
RevBoost™ skulle säkert göra 543XP aggressivare, men vad krävs i omkonstruktion? vehusutfyllnader för att få bättre schuss på spolningen, samt en annan tändmodul. AutoTune också förmodligen. Det kommer säkert i uppdaterade versioner, tror jag.
Huggarn skrev:Det var inte min såg på bilderna Can! läs igen! inga problem att få fyra vrak av 560! nämligen: jag ANVÄNDER dom!!
can skrev:Er det vanskelig å bytte deling fra 560/2260 fra. 325 til 3/8? Har 15 toms 3/8 sverd og 3/8 drev så det Eg lurer på er, treng Eg noe Anna enn kjede clutch eller lignende? Tenkte å bruka 3/8 til vedkapping.