Skördare

induktiv giver til 942 aggregat

4 inlägg 2391 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

induktiv giver til 942 aggregat

Kris  
#345401 Hei. Lurer på om noen kan komme med tips til hvor man kan få kjøpt en induktiv giver med 3 ledninger og 18mm diameter. Bortsett fra hos komatsu. Er til kapp hjemme funksjonen til ett valmet 942 aggregat.



   TS
Användarvisningsbild

Re: induktiv giver til 942 aggregat

Vardon  
#345404 Nu vet jag inte om du provat google men med den info du gav så kom detta förslag upp som nr 2 efter annonserna :)

induktiv givare 3-tråd 18mm som sökord

http://www.liljenbergs.com/Valkommen/El ... 8ASF08POM1

Sen vet jag inte om du ska ha PNP, NPN eller NO / NC

Avatar Fallback

Re: induktiv giver til 942 aggregat

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345888 Har du försäkrat dig om att ledningar/elektronik är okej samt att kapen verkligen går tillbaks ordentligt?

Förutom det vanliga elektronikkrånglet så brukar det samlas skräp inne vid sågmotorn på mitt 942 så att svärdet faktiskt inte går tillbaks helt. Det kan vara svårt att upptäcka då det krävs väldigt lite, men har du inte kollat det redan så ta av kåpan vid sågmotorn och rengör.

Avatar Fallback

Re: induktiv giver til 942 aggregat

Kris  
#345897 Hei takk for tips og råd. Har fått tak i ny sensor og byttet så nå virker den :grin:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).