Traktorer och processorer

Valtra N4 lanseras i höst (2015)

51 inlägg 44911 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Fredrik Reuter  
#345284 Hej,
Här kommer en video från Valtra som är relativ ny och jag tror inte den varit med tidigare. Hoppas nu bara det blir på N4 ... :lol:
Lite skogsaktivitet också i denna.


Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345308 Prisexempel start at £66,000 for a N104 HiTech, going up to £91,000 for a top-of-the-range N174 Direct.
https://www.fwi.co.uk/machinery/valtra- ... or-yet.htm
Senast redigerad av Zalman tor 08 okt 2015, 20:47, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Aqualize  
#345358 Om någon hittar en proxy som fungerar att komma in på den där sidan vore det trevligt.
Försökte med ~10 finska som jag googlade fram men endera fungerade inte proxyn eller så tyckte sidan att jag ändå inte var i Finland (t.ex. Frankrike).
Sen kom jag på att sidan kanske blir på finska vilket inte skulle hjälpa mig så mycket, gjorde några tafatta försök med brittiska proxy men inget som jag kom in på sidan med :-(

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Fredrik Reuter  
#345365 Har bara @blivande snickare tid och lust så hjälper han säkert till med detta.

Avatar Fallback

Re: Sv: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Blivande snickare  
#345367
Zalman skrev:Kan någon från Finland gå in på
http://configurator.valtra.com

och se vad priserna är på

Valtra N104
Valtra N114e
Valtra N124
Valtra N134
Valtra N154e
Valtra N174

N104 - finns inte, N103H3 50.565 €
N114e - finns inte, N113H3 60.726 €.
N 124 - finns inte, N123V 69.274 €
N134 - finns inte
N154 - finns inte, N143V 76.048 €
N174 -finns inte, N163V är största N modellen å kostar i "V" utförande 79.355 €.

Tack för omnämninen Fredrik! :)

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Fredrik Reuter  
#345373 Tack ska du ha! :-bd

Det verkar som att de inte har släppt priserna på N4 ännu?

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Aqualize  
#345416 Det vill säga några priser för N4-serien är inte uppe än. Hoppas på någon kontroll senare (sådant här brukar väl ta åtminstone några veckor om inte mer innan saker läggs in på). Men nu vet vi åtminstone N3-priser så det går att jämföra direkt.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Fredrik Reuter  
#345438 Hej,
Vi får försöka hålla oss uppdaterade om priserna.
Kollade videon en gång till här ovan. Tydligen får nya N4 rejäl hydraulkapacitet, lastkännande pump som kan leverera 200 l/min. Börjar närma sig skogsmaskinsnivå! :surp:

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Aqualize  
#345495 Kolla in broschyren på Valtras hemsida. Kort och gott: HiTech (numera snikigaste) har inte lastkännande utan traditionell pump.
Och de påkostade N3 kunde fås med lastkännande upp till 160 liter/min.


Gällande det där med N93 samt N103 och bristen på 3-cylindriga N4:or fick jag detta svar på FB av Valtra:
"Because of differences in homologation, there are no plans to replace the existing 3-cylinder N Series models with new models. The current N3 models will be in production through 2016 and beyond."

homologation har jag förstått inom motorfordon betyder typbesiktning (något åt det hållet). Så några spretar mellan olika länder för att de inte ska vilja göra 3-cylindriga (är det bara ett fåtal marknader utvecklar de ju inte den speciellt för det).

Avatar Fallback

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#345766 The smaller N3 tractors will continue in production for another two years, while the larger N3 models will be offered alongside their successor N4 models until around May next year when the allocation of Stage IIIB engines are used up.
http://www.profi.com

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Ådii  
#345783 Provsatt den nya N4 när jag var på en mässa nu i helgen och det är faktiskt bra med utrymme när man sitter bakvänt i den. Gick även bra att vända runt i den, tror den skulle gå ännu bättre men stolen var lite lågt för mig som den var.
Jag är 194cm lång och som ni ser på bilderna så finns det nog bra med utrymme ändå.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Aqualize  
#345800 Har du suttit i en T4? Precis samma?
Ibland gör ju tillverkare så hytterna ser lika ut men på en serie är de lite mindre egentligen osv.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Aqualize  
#345801
Zalman skrev:The smaller N3 tractors will continue in production for another two years, while the larger N3 models will be offered alongside their successor N4 models until around May next year when the allocation of Stage IIIB engines are used up.


Profil is the world's leading full-service CRO for diabetes and obesity research.

Det var nog Profi du menade! ;-)
Direktlänk http://www.profi.com/news/Valtra-shifts ... 20671.html

Avatar Fallback

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

Ådii  
#345806
Aqualize skrev:Har du suttit i en T4? Precis samma?
Ibland gör ju tillverkare så hytterna ser lika ut men på en serie är de lite mindre egentligen osv.


Joo men det är så länge sen så kan inte jämföra dem. Jo kan nog bra hända men detta var ju den nya N174, men hur som haver är det ju viktigaste att man ryms om man menar sig till skogs med den nya N-serien.
Har nog prövat att svänga runt mig i den gamla hytten men är ju värre än att ta sig runt i Mezzon som är den jag kör nu. Skulle sitsen varit högre upp skulle det nog ha gått bra att snurra runt men den sjönk ner en bit när jag satte mig vilket gjorde att det tog i lite härochvar eftersom stolen inte var tillräckligt högt i förhållande till min vikt.

Avatar Fallback

Re: Valtra N4 lanseras i höst (2015)

valtra121A  
#347814 Ja har en N163 Direct med skogshytt, o jag har aldrig upplevt några bekymmer med att ta sig runt i hytten. Ja har haft alla varianter av twintrac i de valtrorna ja haft, från mezzo, M, och N-serierna o det handlar nog mer om att lära sig hur man ska göra...... Något jag däremot retar mig till vansinne på är att hyttgolvet lutar! Så varje gång man byter riktning så måste man justera höjden på stolen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).