Motorsåg och handhållet

Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

7 inlägg 4748 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Markström  
#345352 Tjena. När ja håller i gasen så går sågen ojämnt "typ hackar" är de inställning på H och L skruvarna som behövs göras eller är de något annat??



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Peckberg  
#345378 Det beror på vad du menar med "hackar". Ja visst kan du försök att justera förgasaren bränsleblandning och se om det blir bättre. Sedan kan du också kolla att luftfiltret inte är fullt i skräp.

Användarvisningsbild

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Markström  
#345381 Okej tack för svar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Skogsmänniska  
#345424 Kanske läge att byta tändstift också?

Användarvisningsbild

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

totte  
#345499 Jo, nytt stift, försök att justera in den. Går det inte så är det att börja felsöka.

Test att göra: Med sågen på tomgång, vänd den på ena och andra sidan. Ändrar den varv när du lägger den på sidan så är det risk att du har dåliga vevaxeltätningar.

Annars först bränslesytemet, eftersom den uppenbarligen tänder. Kolla slangar, bränslefilter och byt om så behövs. Vidare till förgasaren som kan behöva nya membran och en ordentlig rengöring. Men kolla också at förgasaren sitter ordentligt fastskruvad packningar och anslutningar hela så det inte kommer in tjuvluft.

Det kan också vara tändmodulen som spökar.

Användarvisningsbild

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Ella  
#402360
Markström skrev:Tjena. När ja håller i gasen så går sågen ojämnt "typ hackar" är de inställning på H och L skruvarna som behövs göras eller är de något annat??




Har en 444 SE som jag just använt, gick bra i morse men blev orkeslös efter ett tag och precis som din så hackar den på höga varv..eller går ojämt. Funderar också på om det är membranen i förgasaren som behöver bytas, tror att denna sågen har stått ett tag.

Användarvisningsbild

Re: Min husqvarna 444sg såg går ojämnt .

Göt  
#402366 börja med att kolla luftfiltret.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).