Motorsåg och handhållet

Motorsågsselfie, test 1

47 inlägg 20415 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344801 En liten linslus. :D

Flörtar med kameran. :grin:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

Göt  
#344802 Blev väldigt skräckfilmsartad :-SS @-) @-) men visst en ny vinkel är det defenetivt :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

Erre  
#344808 Snyggt! :-BD

Du har även lyckats göra kvistning till ett ännu jäkligare moment!! :wink:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

jannee  
#344812 Fredrik, montera den på kastskyddet i stället, måste bli bättre eller? Där är den i princip aldrig i vägen.
Detta var annars ett riktigt tokigt påhitt. :grin:
Nu har vi i alla fall dig på video, dessutom i "full" aktion. :mrgreen:
Ännu mer intressant vore att få se Röjarkalle med en "riktig" såg i full aktion.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

Blivande snickare  
#344814 Snyggt! :)
Riktigt häftig vinkel! Tyckte faktiskt det vibrerade mindre på fullgas än tomgång.

Bra filat hade du åxå, tummen upp! :grin:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

TheJo  
#344816


:lol:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

Power Major  
#344818 Det tar sig. Håller med snickarn, vid tomgång vibrerade det mer. (så det är plattan i mattan som gäller :wink: )
Brorsan brukar sätta fast en gängstång i hålet vid "svärdsroten" på högra sidan och ha som kapmått till veden.
Borde funka här med, bara böja den snett fram och upp så som du gjort.
Då går det att kapa underifrån också, tror det kan bli mindre "vibb" också på köpet.
Ska försöka mig på att lägga in en bild i kväll :roll:
Tack för underhållningen till em-kaffet.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344820 Synnerligen coolt, Fredrik! \M/

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

Fredrik Reuter  
#344829 Tack!
Det var lite knivigt att ha med sig kameran med selfiesticken på svärdet, speciellt vid kvistning. Det syns även vid fällning då kameran tog i backen och jag fick gå upp med skäret.

Men men, det är som sagt ett test och jag hoppas det inspirerar andra till att testa, för visst behöver vi mer motorsågsfilmer!

Ska absolut försöka sätta fast den på kastskyddet som du skriver Jannee.

I slutet av filmen gjorde jag lite tester med olika varv och jag håller med er, på fullgas är det minst vibrationer, så det är bara trycka plattan i mattan!

Kan säga att jag även prövade med sk "chest-mount", så jag har flera långa klipp när kameran är på bröstet. Där är även min far med som virkesmätare så där finns en handling (värsta Norénpjäsen när längder och fällriktning ska bestämmas), så vi får se om den går "publikt"... :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

jannee  
#344834 Detta är exakt hur ett forum ska vara, allvarliga saker blandade med tokigheter, fortsätt i samma anda.

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

Hema  
#344860
Fredrik Reuter skrev:Tack!
Det var lite knivigt att ha med sig kameran med selfiesticken på svärdet, speciellt vid kvistning. Det syns även vid fällning då kameran tog i backen och jag fick gå upp med skäret.

Men men, det är som sagt ett test och jag hoppas det inspirerar andra till att testa, för visst behöver vi mer motorsågsfilmer!

Ska absolut försöka sätta fast den på kastskyddet som du skriver Jannee.

I slutet av filmen gjorde jag lite tester med olika varv och jag håller med er, på fullgas är det minst vibrationer, så det är bara trycka plattan i mattan!

Kan säga att jag även prövade med sk "chest-mount", så jag har flera långa klipp när kameran är på bröstet. Där är även min far med som virkesmätare så där finns en handling (värsta Norénpjäsen när längder och fällriktning ska bestämmas), så vi får se om den går "publikt"... :lol:

Kanske lite OT, men hur har det gått med att få på far din, sågskydd? Föll kanske holkar bättre in?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

Fredrik Reuter  
#344905 Hehe, han har sågskyddsbyxor (köpte för typ 10 år sedan när jag inhandlade), men han säger att sågningsaktiviteten kommer så spontant och då är det långt till tvättstugan där de hänger...

Men är det "skogsdag", ja då åker de på!

Det är nog egentligen dags att investera i stretchkläder, för de använder man bra mycket mer ofta än de äldre "svettpåsarna".
Eller holkar för all del, prövade faktiskt holkar för första gången någonsin för några veckor sedan, tyckte de fungerade förvånansvärt bra. Men det är väl så att de har fått en del kritik för att täcka lika bra som en sågskyddsbyxa?

Nedan är en vanlig syn (dock utan såg nu då, så inget ont denna gång).
Notera "vändstumpen" på stocken. Har man sågen och kvistar bort denna stump, då får man onda ögat! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

Hema  
#344909 Onda ögat, hehe :smile:

Avatar Fallback

Re: Motorsågsselfie, test 1

jannee  
#344919 Självklart, vettigt folk använder sig av en eller två vändgrenar, betydligt effektivare än vändhaken, framförallt när stockarna börjar bli grova :grin: .

Användarvisningsbild

Re: Motorsågsselfie, test 1

totte  
#344980 Det blev ju väldigt mulligt ljud i sågen när kameran sitter där. Låter som en gammal V8 på tomgång :lol: Säkra hörnet är inte att tänka på, liiite svårt att göra instick tror jag 8) .

Fler galna kameramontage emotses med spänning :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).