Socialt (mer om oss)

Dagens goda gärning

296 inlägg 84656 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#339897 Hittade en liten svart kånken-ryggsäck. Lyckligtvis namnad med ett ovanligt dubbelnamn, så efter lite sökande på nätet var den återbördad till dess rätta ägarinna.

Vad har ni gjort för god gärning idag?



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

jannee  
#339899 Invigde en nyinköpt Kärcher fönsterputs, tvättade alla fönster på pensionärskuvösen - fick ställa den på omladdning en gång. Resultatet blev perfekt - även nu när solen belyser fönstren, inga ränder. Var troligtvis väl investerade pengar, frugan kommer att bli glatt överraskad - får jag hoppas. :?:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Fredrik Reuter  
#339900 Riktigt bra tråd! Den funkar ju även förebyggande, alltså att man kan tänka på att man baske mig ska skriva något i den och måste göra en god gärning!

Tyvärr har inte jag någon klockren god gärning för dagen.
Köpte ett gammalt domännamn av en kille som ville bli av med det, gills det?
:-BD

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Robertberg  
#339920 Betalade allas fredagspizza på jobbet med skrotpengar jag kommit över från föregående projekt, fast det är ju en självklarhet :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

totte  
#339947 Hjälpte goda vänner att äta upp resterna från gårdagens födelsedagsfest (där vi också var med) :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

tallen100  
#339951 Det var snällt av dej, totte! :lol: :lol: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344185 Dagens goda gärning var att köra undan diverse skrot, som jag hittat i skogen när jag siktröjt mina gränser. Skrotet bestod av ett gammalt oljefat i två delar, 4-5 gamla rostiga plåthinkar och en del hoprullad och rostig taggråd.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344292 Blev en ny vända till återvinningen. Nu med ett gäng gamla grytor och metallskålar som jag plockade upp på två f.d. torp på fastigheten. Känns skönt att få bort eländet från skogen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#344306 Inviterade ett gäng vänner, bekannta och "obekannta" på kaffe och grillkorv på vedbacken i skogen. Skolungarna har lov den här veckan, så då passade det bra. Kom väl 15 - 16 stycken, medrecknad två fruntimmer och en älghund :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

sundelius  
#344309 Tappade Postnord bort min inbjudan? :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens goda gärning

JensSkoog  
#344313
sundelius skrev:Tappade Postnord bort min inbjudan? :wink: :lol:

Dom hade nog inte hunnit levera i tid! :lol: En kompis kom på fånen tirsdags och sade: "Jens, jag tar med ett par killar som vill se din Ingmarsklyv torsdags kl ett." "Jaha", sade jag, "då får vi bjuda in dom som vill, så har vi lite kalas! Jag bjuder på korv och kaffe"
Ska skicka PM nästa gång. Bjuder på skogskaffe ett par gångar vår och höst, och det är mycket trevligt!

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Jim_the_one  
#344366 Gårdagens goda gärning, bilade ganska exakt 74 mil uppåt landet till en vän. Å idag ska jag hjälpa honom å sätta ihop en MF 165. Sen blir det lite rundtur på lördag å åka hem igen på söndag :grin:

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#344388 Nja, i och med rundturen du får så är det väl han som gör dig en tjänst. ;-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Hema  
#344507 Stannade till vid en singelolycka (moppe som vält pga. rullgrus på asfalten) och vänta tills en av ungdomarnas föräldrar dök upp. Annars hade jag skjutsat hem dem. Blev mest chock och lite skrapsår.

Avatar Fallback

Re: Dagens goda gärning

Tonfisk  
#344545

Fiskade upp katten ur gödselbrunn,då hade hon troligtvis varit där i hela natten och dagen.
Vi hittade henne vid fem på eftermiddagen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).