Traktorn i skogen

Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

5 inlägg 7455 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

Daggi  
#343563 Kjære medforumister, både nære og ukjendte!

Hva er meningen deres om denne traktoren her?

[url]http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=61137184&searchclickthrough=true/url]

Den skal brukest til bare småtjafs, drive ved maskin, en liten vinsj, kjøring i skogen, kjøre mindre tilhengere, kanskje koble til en liten tømmervogn, beitepusser++
Altså bare brukest til hobbybruk på et småbruk.

Ser den har lite timer, dekka ser greie ut, men vet ikke noe mer om Zetor traktorer annet en at de går fort unna på finn.no..

Er det lett å skaffe deler til disse?

Er det noen som har kjennskap til akkurat denne traktor modellen?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

Daggi  
#343565 Bilder

   TS
Användarvisningsbild

Re: Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

stegmaster  
#343577 http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture ... rough=true

Avatar Fallback

Re: Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

alias  
#343791
Daggi skrev:Kjære medforumister, både nære og ukjendte!

Hva er meningen deres om denne traktoren her?

[url]http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=61137184&searchclickthrough=true/url]

Den skal brukest til bare småtjafs, drive ved maskin, en liten vinsj, kjøring i skogen, kjøre mindre tilhengere, kanskje koble til en liten tømmervogn, beitepusser++
Altså bare brukest til hobbybruk på et småbruk.

Ser den har lite timer, dekka ser greie ut, men vet ikke noe mer om Zetor traktorer annet en at de går fort unna på finn.no..

Er det lett å skaffe deler til disse?

Er det noen som har kjennskap til akkurat denne traktor modellen?


Vi hade en sådan under min uppväxt (tror den var tillverkad -84 och inregistrerad -85, såg lite annorlunda ut i bakkanten av hytten, med fullbred bakruta). Helt OK traktor, relativt bra frigångshöjd, robust (tror den väger drygt 4 ton med sina ca 60 hk - dieselpumpen går att skruva upp, upplevde den vi hade som råstark redan på låga varv).

Ska man säga något negativt om den så är väl inte hydraulflödet jätteimponerande om man skall köra kranen på en huggarvagn och så är toppfarten inte jättehög (man ska inte räkna med mer än 30 km/h).

Jämför man vikt/effekt på samtida Valmetar ur X05-serien så får man rätt många kilon per hk, men oftast var det inga problem att få ner kraften i backen och de fåtal gånger som traktorn körts fast så får nog en del av skulden läggas på optimistiska bedömningar eller dåligt omdöme hos förararen.

Så länge du inte har bråttom vid vägtransporter eller behöver stressa med krankörning eller något annat som kräver stort hydrauloljeflöde så tycker jag att det är tämligen robusta slitvargar utan allt för mycket finesser som kan krångla.

Som det lät på din beskrivning av vad du skulle ha den till så kan det nog vara en lämplig traktor.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Zetor 6045 1983 ?? Hva tror dere om denne traktoren?

Daggi  
#343805 Hei og takk for tips og tilbakemld:)

Jeg har ihvertfall et inntrykk av at disse traktorene går fort unna når de blir lagt ut for salg, og det er jo enkle traktorer uten noe elektronikk, så det er jo bra :D

Jeg skal ringe selger når jeg kommer hjem fra arbeid på sjøen, så får jeg se hva jeg gjør.. :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).