Socialt (mer om oss)

Vad har ni i glaset?

3790 inlägg 744807 visningar 173 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#33903 Pernod och Red Bull är fin´t, bara hjärtat är hyfsat. Går fint med Cöla mee.....

+ några välkylda "lagligt" transporterade bira, tex. Norrlands Guld ifrån Tyskland 8)

Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#33916
totte skrev:I surströmningsfrågan håller jag, som till Norrland inflyttad sörlänning, käften för säkerhets skull. :roll: :oops:


Att "syrad fisk" enbart skulle vara en anrättning för/av norrlänningar är en felaktig myt.

http://www.surstromming.se/

Avatar Fallback
Lantisen  
#33920 Dricker vatten,mjölk,kaffe eller saft ingenting annat. Är helnykterist och dessutom har jag redan druckit tillräckligt med läsk i mitt liv

Användarvisningsbild
totte  
#33921
Skogshuggarn skrev:
totte skrev:I surströmningsfrågan håller jag, som till Norrland inflyttad sörlänning, käften för säkerhets skull. :roll: :oops:


Att "syrad fisk" enbart skulle vara en anrättning för/av norrlänningar är en felaktig myt.

http://www.surstromming.se/


Jomen, det har jag nog förstått, kolla bara på Manges inlägg i den här tråden :shock: . Det är bara angående min personliga smak som jag föredrar att knipa igen. Det blir lindrigast på det viset :wink:

Jag kan dock infoga ett citat från Sten Broman: "Det smakar som att äta ansjovis på dass". Därmed har jag inget sagt, bara meddelat Bromans åsikt. :D

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34230 Tuborg guld

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34234 Föredrar svenska produkter: Kiviks herrgårdscider (torr) just nu

Användarvisningsbild
totte  
#34247 Just nedtankat ett par glas Copertino, prisvärt ganska mustigt rödvin.

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34276 Norrlands Guld! Å jag som bor i Mariestad :? Jag minns faktiskt det gamla bryggeriet. Revs på 70-talet. Dom byggde pensionärslägenheter där.

Magnus M

Användarvisningsbild
totte  
#34319 Bryggeriet i Umeå är numera också lägenheter :shock:

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34352
totte skrev:Bryggeriet i Umeå är numera också lägenheter :shock:


Va, där gjorde de Sailor på 80-talet och Barrskum som var skogispubens egna öl. Den var billigare än på bolaget. På puben tog de en tia jämt och på bolaget strax över 10 kronor.

Användarvisningsbild
masterchief  
#34355 Ikväll har det blivit 2 starkbärs, en Norrlands och en Mariestads.
Vi kunde inte hålla oss ifrån kräftorna vi kokte i förmiddags :roll:

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34356 En Carlsberg sort guld, fattar inte varför jag håller mig till danksarna? Kanske för att de köper skog i Sverige?

Avatar Fallback
Jasi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34357
Magnus M skrev:Norrlands Guld! Å jag som bor i Mariestad :? Jag minns faktiskt det gamla bryggeriet. Revs på 70-talet. Dom byggde pensionärslägenheter där.

Magnus M


Är inte Norrland och Mariestad samma öl med olika etikett?

Användarvisningsbild
totte  
#34366
Jasi skrev:
totte skrev:Bryggeriet i Umeå är numera också lägenheter :shock:


Va, där gjorde de Sailor på 80-talet och Barrskum som var skogispubens egna öl. Den var billigare än på bolaget. På puben tog de en tia jämt och på bolaget strax över 10 kronor.


Så är det, studentlivet i Umeå blir sig aldrig mera likt :( :( :(

Jasi skrev:
Magnus M skrev:Norrlands Guld! Å jag som bor i Mariestad :? Jag minns faktiskt det gamla bryggeriet. Revs på 70-talet. Dom byggde pensionärslägenheter där.

Magnus M


Är inte Norrland och Mariestad samma öl med olika etikett?


Nej, O nej, absolut inte!

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34368 Det tror jag inte. Jag tycker inte dom smakar speciellt lika. Mariestads ska enligt vad dom säger bryggas efter orginalreceptet som är lite speciellt. Att jag sörplar Norrlands beror mest på att jag hittat till bra pris sånt som kommit med grannar söderifrån :) . Går jag på krogen är det Mariestads som gäller.

Magnus M

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).