ATV och UTV i skogen

Warn vinch paj?

4 inlägg 4070 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Warn vinch paj?

halvproffs  
#342288 Var till jaktstugan som ligger på min mark. Finns även en vinterväg dit som är blöt och det var mycket gräs där. Tog ATV-en och trampade ner gräset, gick bra tills jag skulle tillbaka samma väg. Sjönk rejält och fastnade men man har ju vinch. Skulle dra ut den, satt som berg trots friläge och hjälp av ett spett. Ringde svåger som skulle dra upp mig varav friläget nu plötsligt fungerade. Åkte nog ut 5-6m vajer. Låste vinchen och svågern drog samtidigt som jag vinchade. Upp kom jag enkelt men det luktade lite bränd lindning vid vinchen.
Hade nog knappen för inmatning intryckt för länge så det blev stopp mot vinchen. Frågan är nu; tror ni den är förstörd för nu klickar det bara i den?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Warn vinch paj?

Ferguson system  
#342304 Kan det være så enkelt som dårlig kontakt? Hvis du er riktig uheldig så er det børstene i el motoren som er slitt.

Användarvisningsbild

Re: Warn vinch paj?

halvproffs  
#342361 Allting är ganska nytt så det kan inte vara slitet. Ska kolla mer om kontakterna sen. Tvättade ren den igår, säkert flera kilo myr överallt. Nu ska den få torka nån dag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Warn vinch paj?

halvproffs  
#343460 Det verkar som om vinchen blivit överhettad så lindningen gått åt he..... Bara att köpa en ny.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).