Bilar

Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

49 inlägg 50463 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Ferguson system  
#334095 Ja, da må jeg få gratulere! Bilen ser fin ut den. Jeg liker utseende på den nye Rangern og det at den har vokst litt i størrelse.

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Elfving  
#334098 Gratulerar till bilen!
Det där är dessutom ingen riktig Ford (tack och lov) utan det är vad jag erfar en Mazda med japansk ingenjörskonst i grunden, tillverkad i Thailand.

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#334493
Elfving skrev:Gratulerar till bilen!
Det där är dessutom ingen riktig Ford (tack och lov) utan det är vad jag erfar en Mazda med japansk ingenjörskonst i grunden, tillverkad i Thailand.
Icke, det är en Amerikansk Ford tillverkad i sydafrika. Otroligt nog har Ford sverige missat att elen till släpvagnskontakten är en för oss obrukbar Amerikansk standard.. :shock: det åtgärdas givetvis på garantin.. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Elfving  
#334540
anersimyra skrev:
Elfving skrev:Gratulerar till bilen!
Det där är dessutom ingen riktig Ford (tack och lov) utan det är vad jag erfar en Mazda med japansk ingenjörskonst i grunden, tillverkad i Thailand.
Icke, det är en Amerikansk Ford tillverkad i sydafrika. Otroligt nog har Ford sverige missat att elen till släpvagnskontakten är en för oss obrukbar Amerikansk standard.. :shock: det åtgärdas givetvis på garantin.. :smile:

Googlade lite på detta, du har rätt!
Fram till 2011 var Ranger en Mazda med fordlogga, den nya T6-modellen är utvecklad av Ford Australia och fick i sin tur bli basen till dagens Mazda BT-50.


https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Ranger_(T6)

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#335737 Bilia Haga norra är i vart fall ett jävla " anusföretag," 2015-06-23 lämnades bilen för byte av släpvagnskontakt och undersökning av missljud som jag misstänkte kom från transmissionen. Mekanikern påstod att missljudet kom från avgassystemets flexslang. Trots resultatlösa försök till besked om när bilen kunde tänkas bli klar for jag i dag till verkstaden. Bilen var upphissad på liften och kablarna till kontakten var omkopplade genom skarvning, några nya delar hade alltså inte monterats som det var sagt. Den nya rördelen som stod i sin kartong var självklart fel. Det största felet var ändå att mekanikerhelvetet dragit på semester och att inget fel fanns på befintligt rör ( flexslang ).. 😡

   TS
Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Hema  
#335754 Häv köpet! :)

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

jannee  
#335755 Har inte Bilia i Haga Norra varit på tapeten tidigare, då gällande de s.k. servicejobbens utförande.

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#335784
jannee skrev:Har inte Bilia i Haga Norra varit på tapeten tidigare, då gällande de s.k. servicejobbens utförande.

Det skulle inte förvåna mig.. :-O

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

halvproffs  
#336142 Är inte bättre i Gävle heller som jag hört och inte bara det! Är visst inge vidare kvalite på bilen heller har det viskats om. Hoppas jag har fel.

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

T Landström  
#336143 Jag är lite allergisk mot stora märkesverkstäder oavsett märke.... Dom lever ju i princip bara tack vara garantitiden och kraven på att servicen skall utföras på märkesverkstad!

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Castor fiber  
#342962 Efter 2,5 år med SUV, så börjar suget efter en pickis igen. Körde en gammal Ranger innan och nu ser jag att handlarna försöker bli av med 2015-modellen av Rangern. Finns det någon här inne som kör en och kan rekommendera den?

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Storken  
#343300 Jag var inne hos handlaren och provkörde en 2013 års modell Ranger med dubbelhytt och automatlåda.
Jättefin bil tyckte jag. Sen när jag kom hem fick jag för mig att ta reda på vad den kostade i skatt.
Då svalnade intresset när jag fick klart för mig att den kostade över 8000 om året...
Blev en Dacia Duster istället. Den har man ju i varje fall råd att köra med... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Castor fiber  
#344376 Hua mig! Det har blivit betydligt dyrare att köra ranger än när jag gjorde det...

Tack för svaret!

Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

anersimyra  
#415721 Nu vid första servicen på min 2013 ( uttagen 2015 ) upptäckte mekanikern att det oljud jag haft bilen inlämnad för vid två tidigare tillfällen kommer från differentialen. Vid de tidigare tillfällena har idioterna talat om ljud från vaistgateventilen, en mekaniker påstod att ljudet kom från avgassystemets flexislang och tog hem ett system som inte passade. Jag hittade vid det tillfället bilen upphissad på lyften och mekhelvetet hade dragit på semester. Hade nu diffen rasat efter att garantitiden passerats hade fords garantier INTE gällt trots att bilen tidigare varit inne på felsökning. Nu diskuterar ford ( Bilia ) huruvida de ska renovera eller byta ut hela bakaxeln.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Ranger XLT automat, bra eller anus.

Peteflamingstar  
#415771
anersimyra skrev:Nu vid första servicen på min 2013 ( uttagen 2015 ) upptäckte mekanikern att det oljud jag haft bilen inlämnad för vid två tidigare tillfällen kommer från differentialen. Vid de tidigare tillfällena har idioterna talat om ljud från vaistgateventilen, en mekaniker påstod att ljudet kom från avgassystemets flexislang och tog hem ett system som inte passade. Jag hittade vid det tillfället bilen upphissad på lyften och mekhelvetet hade dragit på semester. Hade nu diffen rasat efter att garantitiden passerats hade fords garantier INTE gällt trots att bilen tidigare varit inne på felsökning. Nu diskuterar ford ( Bilia ) huruvida de ska renovera eller byta ut hela bakaxeln.


Fy va tråkigt att höra, vilka jävla klåpare de verkar vara! Hoppas du slipper vara utan bil så länge i alla fall, eller håller de med lånebil?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).