Motorsåg och handhållet

Rinner bensin från avgasröret.

8 inlägg 7010 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rinner bensin från avgasröret.

Markström  
#343119 Tjena fick min husqvarna motorsåg i dag och den vill inte starta. När ja vinklar den framåt så rinner de ut lite vätska från där avgaserna ska komma. Är de bara sur eller vet någon vad de kan bero på?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

JensSkoog  
#343121 Vilken såg är det? Vad är det som rinner ur - du säger vätska, men doftar det bensin?

Avatar Fallback

Re: Rinner bensin från avgasröret.

jannee  
#343123 Sur är bara förnamnet. Vill det sig "riktigt" illa åker du kanske t.o.m på att byta tändstift.
Börja i alla fall med att lossa på stiftet och dra sågen torr.
Kolla sedan om du får någon gnista på stiftet - jorda det och dra. >Är det ok gnista, skruva i stiftet och starta .

Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

Markström  
#343124 Ja de är bensin. Okej ska väck med stiftet och dra den torr och hoppas ja får igång de.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

totte  
#343136 Om den fortsätter att sura ner sig så har du troligast en läckande eller kärvande nålventil i förgasaren.

Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

Markström  
#343174 Okej. Hur fixar man nålventilen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343176 Glöm inte o jorda stiftet om du ska dra den torr. Antingen med dödaren eller se till att den kortsluter på nåt annat sätt.
Stäng nålarna och dra tills den startar och kör den torr.
Öppna sen nålarna enl fabrikörens rek/grundinställning.

Användarvisningsbild

Re: Rinner bensin från avgasröret.

totte  
#343202
Markström skrev:Okej. Hur fixar man nålventilen?


Man tar loss förgasaren, tar loss membranlocket och kollar om nålventilen har hängt sig. I så fall rengör man. Om den är tät kan kollas genom att blåsa i bensinslangen, då skall det inte pysa i ventilen. Är den otät så skaffar man en reparationssats och byter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).