Motorsåg och handhållet

346 som gått en rond mot en björk

7 inlägg 3515 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

346 som gått en rond mot en björk

Ingoberra  
#342896 Går detta å fixa , är det lönt å pröva ens. Kokande vatten? Hur långt fram går tanken. Finns ju kina prylar för under femhunkan men dom kanske spricker i minusgrader?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Fredrik Reuter  
#343089 Hej,
Jag ser inte riktigt vad som hänt. Har plasten böjt sig eller spruckit, eller både och?
Men, oavsett så skulle jag nog testa att fixa det själv. Värmepistol kan göra underverk!

Avatar Fallback

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Ingoberra  
#343092 Skarven ska vara rak och den är uppåtböjd. Kokade den ett par minuter å den rätade ut sig en aning iaf. Har beställt ny båge, får se hur mycket off det är.

   TS
Avatar Fallback

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Hema  
#343191 Hur gick det för björken då? :?: :???: :wink:

Användarvisningsbild

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#343208 Den behöver ingen båge...

Användarvisningsbild

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Williamm  
#704157
Ingoberra skrev:Går detta å fixa , är det lönt å pröva ens. Kokande vatten? Hur långt fram går tanken. Finns ju kina prylar för under femhunkan men dom kanske spricker i minusgrader?

@Ingoberra Hur har det funkat?

Avatar Fallback

Re: 346 som gått en rond mot en björk

Ingoberra  
#704196 Nu var det ett tag sen jag pula med sågen. Beställde ju en båge ifrån ebay. Den passade okej men var nog större än orginalbågen. Så sågen kändes lite skum å hantera. Så chinabågar rekommenderas inte.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).