Traktorer och processorer

Niab 1501

490 inlägg 166384 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

skogsjan695xl  
#342797 Tror jag har en film jag gjorde i gymnasiet på just en sådan stegmatare och en 650 som bärare. Ska se om jag kan hitta den och få den omgjord till digitalt.
Senast redigerad av skogsjan695xl sön 20 sep 2015, 17:28, redigerad totalt 1 gång.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342800
skogsjan695xl skrev:Tror jag har en film jag gjorde i gymnasiet på just en sådan stegmatare och en 650 som bärare. Ska se om jag kan hitta den och då den omgjord till digitalt.


Kolla kolla. :smile:
Vore kul att se.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

totte  
#342816 Skoj att se hurpass fint det kan gå. Bra jobbat Erre!

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342822
totte skrev:Skoj att se hurpass fint det kan gå. Bra jobbat Erre!


Tack å bock @totte!!
Ska bli en extra rolig säsong i år. :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

ananders  
#342823 Trevlig tråd dock ökar den mitt vill ha begär till en liknande maskin.

Kul att det går bra för dig.

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342825
ananders skrev:Trevlig tråd dock ökar den mitt vill ha begär till en liknande maskin.

Kul att det går bra för dig.


Tack för det!
Tycker konceptet traktor processor är klockrent. Då man ofta redan har en traktor på en skogsgård. Sen går det ju inte att jämnföra med en skördare precis.
Men det matar på bra om man som jag kommer från att ha gått med motorsåg tidigare.
Och nu kanske det blir av att man går igenom dom där små partierna med ogallrad skog och kant träd längs vägarna.
Dom stora gallringarna får vi fortsätta att leja maskin. Finns inte tid att ta på sig att göra allt själv. Var aldrig tanken heller.
Men är man pigg i kroppen när man blir pensionär så ska jag ha en skaplig traktor med en nyare processor och luffa runt i skogen som friskvård å samtidigt forma skogen efter eget huvud. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

ananders  
#342828 Den här annonsen gör ju inte saken bättre :???: .

http://www.blocket.se/kronoberg/Gallringsprocessor_Hypro_300_62788570.htm?ca=23_8&w=3

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342830
ananders skrev:Den här annonsen gör ju inte saken bättre :???: .

http://www.blocket.se/kronoberg/Gallringsprocessor_Hypro_300_62788570.htm?ca=23_8&w=3


Köp för sat..! :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

hlb  
#342851 Det du, Erre, tror om pensionärslivet med traktorprocessor, kan jag bekräfta till 110% efter 7 år som pensionär med traktorprocessor. Jag tänker nog fortsätta 7 år till, sedan kan jag gå runt med rollatorn och njuta av resultatet.

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

JensSkoog  
#342852
hlb skrev:Det du, Erre, tror om pensionärslivet med traktorprocessor, kan jag bekräfta till 110% efter 7 år som pensionär med traktorprocessor. Jag tänker nog fortsätta 7 år till, sedan kan jag gå runt med rollatorn och njuta av resultatet.

Du är en krutgubbe, hlb, så du du kommer nog till å ha trevligt med processorn länge efter att rullatorn har blivit en del av maskinparken :lol: :lol:
Det här är en jättetrevlig tråd. Stor tack til dig, Erre, för vad du delar med oss. ^:)^ ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342859
JensSkoog skrev:
hlb skrev:Det du, Erre, tror om pensionärslivet med traktorprocessor, kan jag bekräfta till 110% efter 7 år som pensionär med traktorprocessor. Jag tänker nog fortsätta 7 år till, sedan kan jag gå runt med rollatorn och njuta av resultatet.

Du är en krutgubbe, hlb, så du du kommer nog till å ha trevligt med processorn länge efter att rullatorn har blivit en del av maskinparken :lol: :lol:
Det här är en jättetrevlig tråd. Stor tack til dig, Erre, för vad du delar med oss. ^:)^ ^:)^


Skrev ju fel. Menar så klart pensionist!!! :wink: :grin:
Håller med dig Jens. Hlb kämpar nog på många år till!
Å tack för berömmet. :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

hlb  
#342860 Rollatorn är redan en del av maskinparken. Det står CanAm 800 på sidan. Man får inte bli trött innan man kommer fram till röjningsorådet.

Avatar Fallback

Re: Niab 1501

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342861
Erre skrev:
ananders skrev:Den här annonsen gör ju inte saken bättre :???: .

http://www.blocket.se/kronoberg/Gallringsprocessor_Hypro_300_62788570.htm?ca=23_8&w=3


Köp för sat..! :wink:


Är inte detta väldigt billigt. Kostar inte en sådan 250-300000 ny?

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

hlb  
#342865 Tror den är betydligt billigare ny. Den har väl ingen kran, som kostar 70-75 tusen. Kolla med Tommy på Hypro.

Användarvisningsbild

Re: Niab 1501

Erre  
#342866 Här finns pris angående Hypro 300

Martin Sander - Hypro 300

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).