Skördare

Produktionsrapportering, Drivningsinfo

25 inlägg 7556 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Joel2  
#342260
rocky skrev:Annars kan det funka om du kan få tag i ett program som kan läsa pri filer men det brukar vara svårt.


Ok, kan vara ett alternativ. Jag ska försöka få tag på någon på data från ecolog och höra om de har några svar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Joel2  
#342261
bodaedet skrev:Det går ju att delavsluta prd, verkar lite osmidigt det med men.
Lycka till iaf


Säg att det är ett objekt som håller i fem dagar. Kan man delavsluta fem gånger då och ändå få ut totalvolym på objektet. På vilket sätt är det osmidigt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

rocky  
#342262
Joel2 skrev:
rocky skrev:Finns det någon sortimentsöversikt i datorn som det gör i Rottne? Där finns ju en enkel och en avancerad sortimentsöversikt. Den bygger ju på att man har varje sortiment i en egen produktgrupp i apt filen. Då får man total volym per sortiment/produktgrupp så får man väl föra anteckningar efter varje skift eller dag och räkna själv volym som ska rapporteras.


Jo det är alternativet, om det nu är helt omöjligt att få ut sortiment / dag.


Du kan ju skapa ett excel dokument som kan räkna fram skillnad per sortiment så du bara behöver fylla i totalvolym per sortiment varje gång. Det kan ju spara lite tid.

Användarvisningsbild

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

bodaedet  
#342263 Du måste summera filerna för att få totalvolymen, går iofs att göra ganska enkelt i programmet.

Användarvisningsbild

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

rocky  
#342264
Joel2 skrev:
rocky skrev:Nej inte om du har en platta eller smart mobil så kan du dela din uppkoppling från den trådlöst till datorn med en sån USB wi-fi adapter t.ex en sådan här http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... b-s-p94771


Jo men här är teckningen under all kritik på vissa områden. Min tro var att Net1 hade bästa teckningen, har dessutom större modem och det går att få extra antenn.


Ja man måste ha en extern antenn till net1 om det ska fungera bra. Helst magnetfotsvarianten. Annars verkar deras uppgradering till 4g fungera bättre än det gamla.

Avatar Fallback

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Joel2  
#342266
rocky skrev:
Joel2 skrev:
rocky skrev:Nej inte om du har en platta eller smart mobil så kan du dela din uppkoppling från den trådlöst till datorn med en sån USB wi-fi adapter t.ex en sådan här http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... b-s-p94771


Jo men här är teckningen under all kritik på vissa områden. Min tro var att Net1 hade bästa teckningen, har dessutom större modem och det går att få extra antenn.


Ja man måste ha en extern antenn till net1 om det ska fungera bra. Helst magnetfotsvarianten. Annars verkar deras uppgradering till 4g fungera bättre än det gamla.


Lite off topic, men upplever att 4g generellt har bättre täckning än 3g. Många platser jag förut inte hade täckning på med min iphone 4 (endast 3g) som jag nu har strålande täckning på med iphone 6.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

rocky  
#342267 Jo det tycker jag oxå. Framförallt med plattan jag har iPad air. Den funkar att köra Skype på ställen där inte telefon med 3G fungerar[emoji106]

Avatar Fallback

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Joel2  
#342472 Återkoppling, vi kommer köra med delavslut av objekten, det är den minst besvärliga lösningen som vi kunde komma på givet att man ska använda den nya appen. Man får ju då summera delavsluten när man avslutar objektet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#342479 I komatsus maskiner tar vi ut en interimnota på skärmen och rapporterar ifrån, sedan nollställer man interimen och kör till nästa gång det ska rapporters. Mkt enkelt. Finns inte interimsnota i ecologen?

Avatar Fallback

Re: Produktionsrapportering, Drivningsinfo

Joel2  
#342504
Maldas skrev:I komatsus maskiner tar vi ut en interimnota på skärmen och rapporterar ifrån, sedan nollställer man interimen och kör till nästa gång det ska rapporters. Mkt enkelt. Finns inte interimsnota i ecologen?


Det är inget jag känner igen. Men någon expert är jag inte.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).