Öppna kategorin

23 saker som får dig att lyckas!

13 inlägg 6657 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

23 saker som får dig att lyckas!

Fredrik Reuter  
#341789 Här har du 23 punkter som hjälper dig att lyckas i livet. Det kan vara i ditt arbetsliv, ditt familjeliv, ditt sociala liv, ja, oavsett vart!

Skämt å sido så hittade jag en sk infographic på Engelska som publicerats på webben. Tyckte den hade några riktigt bra punkter så jag tog dessa och översatte dem fritt till Svenska.

Vad tror du om dem?
Funkar dem? Hittar du några som du inte tror fungerar?
Har du egna bra punkter för att lyckas, fyll bara på i tråden!

1. Försök inte vara perfekt.
Bara att försöka är att misslyckas då det enda du säger till dig själv är att du aldrig blir bra nog.

2. Tänk inte för litet.
Se alltid expansionsmöjligheter och försök väx hela tiden.

3. Lura inte dig själv.
Sanningen är inte alltid bekväm, dock är den bättre för dig i det långa loppet i jämförelse om du sopar saker under mattan.

4. Vänta inte på turen.
Tur förtjänar man, tänk bara på Ingmar Stenmarks citat: ”Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag”.

5. Vänta inte på ”något”.
Det är inte chansen/personen/tillfället som hittar dig, det är du som hittar chansen/personen/tillfället när du är aktiv.

6. Vänta inte på bekräftelse.
Låt dig inte styras över vad andra tycker, du ödslar bara din tid.

7. Försök inte göra allt själv.
Det är dubbelt så mycket jobb och bara hälften så kul att göra saker ensam, välj kamrat med omsorg!

8. Var snäll.
Strålar du ut godhet, får du godhet tillbaka.

9. Fokusera inte på dina svagheter.
Vi har alla svagheter, jobba med dina svagheter men fokusera alltid på dina styrkor.

10. Skyll inte på andra.
Det är oftast fegt och din omgivning tappar din respekt.

11. Leva inte i det förgångna.
Det förgångna kan inte ändras, det kan nuet och framtiden!

12. Försök inte vara alla till lags.
Det går helt enkelt inte och det viktiga är att du försöker vara dig själv och de du bryr dig om till lags.

13. Ha inte för små mål (eller inga alls).
Inga mål ger i princip inga resultat alls, små mål ger små resultat, stora mål ger ofta, om de är reella, stora resultat.

14. Var inte långsint.
Det är slöseri med tid och knaprar effektivt på ditt humör och din lycka.

15. Undvik inte förändringar.
Förändringar är svåra att styra över och oftast sitter du passagerarsätet, anpassa dig och gör det bästa av situationen.

16. Försök inte att aldrig göra misstag.
Oftast är det största misstaget att aldrig våga.

17. Säg inte ”Jag kan inte”.
Ge inte upp bara för att vissa saker är svåra och tala aldrig negativt om dig själv och/eller med dig själv.

18. Minimera inte dig själv
Stå på dig, annars gör någon annan det.

19. Skvallra inte.
Det är små människor som hänger sig åt skvaller. Prata om idéer istället och när du diskuterar med andra, ha medkänsla och var positiv.

20. Res dig upp.
Misslyckande är inte att ramla, det är att inte ta sig upp efteråt.

21. Klaga inte.
Klaga de få tillfällen det är viktigt, övrigt klagande håller dig effektivt ifrån nya idéer och möjligheter.

22. Spendera inte tid med negativa människor.
Om personer i din närhet försöker dra ner dig. Dra upp dig själv genom att inte spendera så mycket tid med dem.

23. Jämför dig inte med andra.
Lär av andra, men jämför dig inte, det äter bara på din lycka.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341793 Nr 24: Skriv en lista över vad som helst, författa en klatschig rubrik och lägg ut på nätet.

:D

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Fredrik Reuter  
#341794 You got me! :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Hema  
#341801 Jag förstår inte meningen med 2:an. Varför växa, man kan väl vara nöjd med det man har? Tycker inte att bara växa är något självändamål i sig.

Tycker mig ibland se att vissa företag eller dyligt har som mål att växa. Upplever det som om att man då kan lida brist på andra mål. Mål som 99% kundnöjdhet ser jag som ett seriösare mål.

25. Se till att ha kul och njuta av livet.

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Fredrik Reuter  
#341804 Hej,
Dels tror jag listan ursprungligen kommer från USA, dels tror jag mycket kan appliceras på att lyckas i affärer. Tror i och för sig inte att det stod något om det, men det känns som att 2:an platsar fint när det gäller att göra affärer.

Isåfall menas det (tror jag) att utvecklingen inte får stå still för att affärerna ska växa.

25:an är nog bland de viktigaste punkterna annars! :-BD

   TS
Avatar Fallback

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

r93  
#341805 Angående tvåan så är det väl en omskrivning av "den som är nöjd utvecklas inte".

Avatar Fallback

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

jannee  
#341811 Jag har kört med devisen, sköt dig själv skit i andra, för mig har det fungerat, fastän jag kanske inte alltid följt det till 100%. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Erre  
#341814 26.
När det jävlas som mest.
Ta en ny snus å börja om från början.
:mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

totte  
#341818
Mangan skrev:Nr 24: Skriv en lista över vad som helst, författa en klatschig rubrik och lägg ut på nätet.

:D

:lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

JensSkoog  
#341825
Fredrik Reuter skrev:
22. Spendera inte tid med negativa människor.


Jag skulle hellre sagt: Lyssna till dom och ge lite av din tid till dom så gör du en god gärning, och senn när du tänker efter så går det upp för dig hur bra du mår själv, och hur glad du är att du är positiv - det känns mycket bättre. :lol:

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

sundelius  
#341833
Hema skrev:Jag förstår inte meningen med 2:an. Varför växa, man kan väl vara nöjd med det man har? Tycker inte att bara växa är något självändamål i sig.

Tycker mig ibland se att vissa företag eller dyligt har som mål att växa. Upplever det som om att man då kan lida brist på andra mål. Mål som 99% kundnöjdhet ser jag som ett seriösare mål.

25. Se till att ha kul och njuta av livet.


Spot on Hema
Får ofta höra av vänner att de är avundsjuka på mig för att jag är nöjd med de lilla. Har stora utvecklingsmöjligheter inom byggsvängen men väljer att köra solo och ha friheten.
Less is more :smile:

Användarvisningsbild

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341839
sundelius skrev:
Hema skrev:Jag förstår inte meningen med 2:an. Varför växa, man kan väl vara nöjd med det man har? Tycker inte att bara växa är något självändamål i sig.

Tycker mig ibland se att vissa företag eller dyligt har som mål att växa. Upplever det som om att man då kan lida brist på andra mål. Mål som 99% kundnöjdhet ser jag som ett seriösare mål.

25. Se till att ha kul och njuta av livet.


Spot on Hema
Får ofta höra av vänner att de är avundsjuka på mig för att jag är nöjd med de lilla. Har stora utvecklingsmöjligheter inom byggsvängen men väljer att köra solo och ha friheten.
Less is more :smile:


Växa kan man göra på många sätt, bl.a. växa som människa.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: 23 saker som får dig att lyckas!

Hema  
#341873 Sant.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).