Traktorer och processorer

Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

6 inlägg 5061 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

Fredrik Reuter  
#341657 Bygga rörtrummor med något mindre diameter än traktordäcken och montera dem likt dubbelmontage, är det vanligt?

Tycker det verkar smart, visst, traktorn blir bredare vid transport, men den borde använda enbart traktordäcken när underlaget är fast. Först när det blir mjukt underlag så går rörtrummorna in och ökar marktrycket så man förhoppningsvis inte orsakar varken körskador eller fastkörning.

Finns det fler exempel på detta?





   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

TheJo  
#341658 Till fyrhjulingar finns J-wheelz:


Användarvisningsbild

Re: Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

Fredrik Reuter  
#341663 Coolt! Med frigolit som bärare. Tack för filmen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

Göt  
#341666 Det är nog en föregångare till dubbelmontagen har sett konstruktionen på gamla traktorbilder till och med konstruktioner i trä :geek:

Avatar Fallback

Re: Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341682 Påminner om flodbåtarna på Mississippi :grin: Borde ju bli bra grepp när järnen kommer ner en bit?

Avatar Fallback

Re: Rörtrummor istället för dubbelmontage (video)

torpöbo  
#341702 Ett dubbelmonterat med lågt lufttryck borde enligt min mening sprida ut vikten på en större yta. Här blir tryckpunkter rakt under cirkelns lägsta punkt vilket borde göra att grässvålen "knäcks till" mer jämför med en gummidäck som svampar ut och ger en större anläggningsyta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).